Alla inlägg under december 2007

Av Jennifer - 16 december 2007 11:21

Jaaa, igårkväll började då jag och Per klä granen. Jag har alltid sett framför mig hur mysigt det måste vara att klä en gran tillsammans. Dessvärre var det inte så himla mysigt. Haha. Julstjärnan var för stor och tung för granen (fast de sålde en sådan stjärna till granen???) och den hänger lite snett och vint nu, julkulorna skulle sättas fast i småååå smååå tunna trådar som man själv fick knyta i=hopplöst fall för mig! Jag är inte fingerfärdig och hatar att "pyssla" och knåpa. ;) Det gick iaf, men det tog ett jäkla bra tag!  Allt resulterade i en massa pust och stön med att få till den jäkla granen! Nu står den iaf här bredvid mig och är julpyntad och fin! :D


Idag tog jag mig en välförtjänt sovmorgon! Sen fick Daizy vara med mig en stund i sängen och gosa! Hon blir helt tokig när hon får vara i sängen då det inte är så vanligt. Hehe. Snart om en stund ska jag och Per äta god frukost med tonfiskröra som Per gjort - mums! Det är super gott att ha tonfiskröra på macka, mmmmmm :) Efter frukosten ska jag hoppa in i duschen och göra mig lite vacker, sen får vi se vad som händer idag! :) Tror den här dagen ska få vara en riktigt seeeeg söndag med inga massa måsten. :P


Är såååå glad över min BIS-Junior 2 placering igår! Sitter fortfarande och strålar som en sol när jag tänker på det! :D

Av Jennifer - 15 december 2007 20:17

Jag har snott listan från Klackebos. Sno den gärna du med !



  • Nämn något som gjorde dig glad igår: Att umgås en stund ensam med mamma (ovanligt)
  • Vad gjorde du kl 8 i morse? : Åkte bil, på väg till utställningen

  • Vad gjorde du för 15 minuter sedan?: Satt här vid datorn

  • Det sista du sa högt? Mhm, åt Per som sa ngt. :P

  • Vad har du druckit idag? Vatten och julmust light

  • Vad var det senaste du åt? pizza. :P

  • Vad var det senaste du köpte? Mat

  • Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun

  • Vad är det för väder hos dig just nu? Mörkt, kallt -6

  • Godaste glass-smaken? Chokladglass och daimglass

  • Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, jag vill tro på det iaf ;)

  • Sover du tungt? Nja, både och. Ibland sover jag som en stock och pratar i sömnen, eller så vaknar jag hela tiden....

  • Drömmer du mycket? Ja, faktiskt! Dessvärre kommer jag inte ihåg vad jag har drömt så ofta. hehe.

  • Mardrömmar? Händer... :S

  • Vilket ämne är roligast i skolan? Har inga direkta ämnen, mer olika kurser. Ingen har hittils varit super skoj, men den bästa var nog psykologi A & B där jag fick MVG. ;)

  • Trivs du med ditt jobb? Både och. Det är oerhört stressigt och man måste ändra "personlighet" från person till person man ska besöka. Jobbar som timvikarie inom hemtjänsten.

  • Favoritklädsel? Mysbyxor!!! Men knatar jag runt ute bland folk så vill jag gärna försöka se ngt vårdad ut. ;)

  • Favoritlåt just nu? No one - Alicia Keys och Apologize med Tibaland och One republic

  • Vad ser du om du tittar åt höger? En julgran som ska kläs. :P

  • Vad gör dig glad just nu? Att jag är älskad

  • Vad ska du göra härnäst? Fylla på den nya kattlådan, och göra rent den gamla, sen ska jag och Per ev. klä granen! :D Vi bestämde oss för att göra det nu ihelgen då vi är ifrån varandra under jul...

  • Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt.

  • Humör just nu: Trött, glad och pilsk! Haha :P

  • Sommarplaner: Hade helst varit ledig, men lär nog jobba hela sommaren...

  • Hur många kuddar sover du med: Två, och Per har två.

  • Spelar du nåt instrument: Nej, men kan spela lille katt på piano. ;) Jag sjunger mer än spelar instrument.

  • Vilka är viktigast för dig: Mina nära och kära

  • Snarkar du: Nepp! Men visst har jag gjort det någon gång. Jag pratar mest i sömnen. :P

  • Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Flyga!

  • Vad vill du jobba som? Inom rehab med djur, eller som personlig assistent. Eller som en världsetablerad artsit. *drömmer sig bort*

  • Stökigt eller välstädat? Vill ha det rent och fint omrking mig, välstädat

  • Skulle du nånsin få för dig att hoppa bungy-jump? Jaaaa! Jag hade gärna gjort det, men är alldeles för feg och höjdrädd! Men - hoppas Per så hoppar nog jag med! ;)

  • Gillar du att sjunga? Älskar att sjunga!!!!!!!

  • Vad gör du om du får hicka? Skäms då Per ogillar när jag får hicka.... Det låter så förjävligt tycker han...

  • Vad längtar du mest efter just nu? Att få ha en skön och mysig kväll tillsammans med Per och djuren! :)
Av Jennifer - 15 december 2007 19:52

Utställningsdagen är över - med både dåliga och bra resultat på mina och andra uppfödares abessinier som ställdes ut. Det dåliga resultaten gäller alla senior abessinier där de högsta poängen som delades ut var 87p!!!!!!!!!!!!!! Av alla de senior abysar som ställdes ut så var alla fina djur som var värda mer än 86-87p. Tyvärr var poängen så låga att den "sämsta" abyn som ställdes ut fick 82p!!!!!! Det ska inte skilja 7p. från en utställning till en annan! Den som fick 82p fick för 2-3 veckor sedan i Julita 89p, BIR-Junior och BIS-Junior 4! Hur kan det bli så här?????? Jaja. Färdigklagat!


Utställningen i övrigt var mycket trevlig! Ngt kall lokal, men annars bra! :) Hellre lite för kallt än för varmt.


Mina abessiniers utställningsresultat:

Seniorer, domare: Eva Johnsson

*SCh KizBaz Look at me - 87p. BIR (märk väl, under 88p. och utan cert!)

*KizBaz Build me Up - 83p. (Har tidigare fått 88p, BIR-Junior + Cert)


Juniorer, domare Lena Tysk

 KizBaz Loud and Clear - 89p. BIR- Junior + Cert OCH BIS-Junior 2

*KizBaz Make-a-Move - 87p.

*KizBaz Baby Got Back - 87p.


Är oerhört nöjd med junior resultaten! Speciellt med Loud's BIS placering!!!!!!!!! Blir alltid lika glad när mina djur placerar sig i finalerna! Loud fick fina lovord av Lena Tysk, och hon sa även att han såg ut som en porslinsfigur - för han är så prydlig! ;) Nu har han fått lovord av både Jens och Lena, och jag är självklart stolt som en tupp! :D Något som känns extra skoj är att Loud's mamma (SCh KizBaz Look at me) har blivit BIS-2:a av Lena Tysk förut! ;) Bra gener, kanske? :P


Loud's kullbror KizBaz Lets Get Loud ställdes även ut och han blev BIR-Junior reserv med Cert! Grattis Catharina!


Hela fem marsvin flyttade idag, lycka till med dem!

Av Jennifer - 14 december 2007 22:50

SCh KizBaz Don't Talk Just Kiss är högdräktig med SV-07 SCh Vidala's Riddoc och ungarna beräknas föda runt den 26/12. Ännu en dräktig hona är KizBaz Catch me if you can (1xBIR-Junior + cert) med Tirlittanin Hillosilmä. Hon var beräknad tills början på januari, men parningen kan ej ha tagit på första försöket - så nu borde ungarna beräknas till mitten på januari. Bebbar blir det iaf! :)


De marsvin som följer med på utställningen i Västerås imorgon är:

*SCh KizBaz Look at me

*KizBaz Build me Up (1xBIR-Junior + Cert)

*KizBaz Loud and Clear (1xBIR-Junior reserv + Cert)

*KizBaz Make-a-Move

*KizBaz Baby Got Back


Look ställs i champion klass, Build i hanar 5-8 månader och de resterande tre är juniorer. Jag har stora förväntningar på alla mina djur! Speciellt på Look och juniorhanen Loud and Clear! På förra utställningen (Julita) fick Loud massa lovord av Jens Lindgren som tyckte han var väldigt lovande!


Håll tummarna för mig imorgon!!!!!!

Av Jennifer - 14 december 2007 22:36

Längtar alltid till fredagarna - helg!

TACK för kommentarerna om mitt förra innlägg - mitt första MVG någonsin! Innan jag började på komvux fick jag bara en massa IG. Men inte nu längre! :P


Har på förmiddagen idag fixat med utställningsdjuren inför imorgon, klippt klorna på dem, kontrollerat dem för ev. ohyra (alla rena och fina), fixat transportlådorna mm. Allt fixat! Ska bara packa utställningsväskan imorgon med lite av mina saker + Daizy's.


Eftermiddagen har gått till att laga mat och diska det hööööga berget med disk! Sen mot kvällningen följde jag med mor min på hockey, A-laget spelade match. Var dock tvungen att gå hem efter andra perioden då jag har haft en del att fixa med nu på kvällen. Har gjort pastasallad inför imorgon. Daizy behövde en ordentlig promenad, hon är nu även nybadad då hennes mage hade färgen grå/brun och inte vit! Nu är magens färg iaf mer naturvit. :P Sen nu sitter jag här med Zelma. Luftar hennes sår/ärr och smörjer in henne. Skorpan är helt väck nu och det ser fint ut. MEN, klådan finns fortfarande kvar. Förhoppningsvis släpper den...


Tog tre bilder på Daizy. Sötnosen!

Den första är när hon precis kommit ut ur duschen (stoooora ögon som ser sura ut - hon gillar inte att bli badad)

Den andra bilden är när hon är handdukstorkad med en nyfiken Zelma i bakgrunden.

Tredje och sista bilden är en fluffig, ren och fönad Daizy med leksak i munnen! Hon är heltokig i sina leksaker, bär ofta omkring på dem! ;)



MVG

Av Jennifer - 13 december 2007 22:17

Fick idag veta mitt betyg på psykologi A & B kursen - och jag fick MVG!!!!!! Mitt första MVG någonsin!!!!! Det är helt otroligt, helt sinnesjukt! När vi idag i klassen fick tillbaka våra fördjupningsrapporter (jag skrev om ångest)  och skulle få reda på betyget så skrek jag rätt ut i hela klassrummet! Vart så jäkla lycklig att jag höll på att börja grina! Dessutom har jag fått en massa grattiskramar och beröm, så jag känner mig helt enkelt bäst för tillfället! ;) Och inte nog med det - neeeeeeej. Mamma och pappa bjöd mig på middag och sedan har jag fått en peng av morfar med! Det lönar sig visst att få det högsta betyget. Hehe. ;)


Tänkte jag skulle skriva lärarens kommentarer på min fördjupningsrapport, det står INGENTING negativt alls!!!!!

"Tack för ditt fördjupningsarbete om ångest.

Jag vill gratulera dig till ett utmärkt arbete! Du har på ett väl strukturerat sätt beskrivit känd kunskap om ångest. Du har sedan kopplat detta till egna och andras erfarenheter, samt avslutar med en intressant diskussion över ämnet. Enligt min bedömning har du arbetat på MVG-nivå. Du har också ett stort engagemang som lyfter ditt arbete till något mera än bara fakta! Fortsätt att använda dig av det så kan den leda dig hur långt som helst!


Grattis till ett utmärkt arbete som tillsammans med din prestation i tema 1 gör att du får betyget MVG i kurs psykologi A och i kurs psykologi B"


Av Jennifer - 12 december 2007 18:16

... han är lyckligt lottad med att vara i Thailand! Åkte dit den 3/12 och kommer hem den 28/12. Kan ni förstå min avundsjuka???!!! Jag tycker att hans kompis Anders borde ha tagit med mig istället för Joel! ;) Haha. Båda mina syskon är utomlands, Josefine boendes i Italien och Joel våldgästar Thailand - och jag är fast hemma i kalla,gråa Sverige. Rättvist? :P


Joel gör tydligen en massa skoj där! Testar vattensporter, festar, klappar vilda djur osv. Det sitnämnda är jag såååå avundsjuk på! Speciellt på bilderna där han får gosa med tigrar... (Vill också!!!!) Både vuxen tiger och en liten tigerbebis. Och de är grymt söta tigrarna! ;)



Av Jennifer - 12 december 2007 18:03

Har haft en riktigt mysig dag idag!

Morgonen började med att Per väckte mig med frukosten redo och klar att avnjutas (andra dagen i rad!!! Imponerad. Hihi).  Efter det skyndade vi oss båda med att duscha och göra oss iordning för att ta en buss in till Borlänge och kika efter julklappar till nära och kära. Vi hittade en julklapp till min lillebror Joel - och det han ska få är någonting som jag också VILL HA!!!! Lär köpa mig sådant jag med. Hehe. Oftast när jag ger bort julklappar till folk, så är det någonting som personen i fråga behöver eller vill ha. Oftast resulterar det i att det är något jag med vill ha. Hehe.  Dessvärre hittade vi inte några mer julklappar... Vi gick in i alla affärer på hela kupolen och letade efter tänkbara klappar, men hittade inget vi föll för. Våra hjärnor orkade inte engagera sig tillräckligt antar jag... :P


Vi har iaf haft en helmysig dag tillsammans! :) Gått runt och sett kära ut. Hihi. Så som det ska vara! Sen kände jag mig jättefin i kläderna jag hade på mig, vilket resulterar i bättre självförtroende och en gladare Jennifer! ;) Och visst fick jag mycket positiva blickar från folk, speciellt av det andra könet. Mahahaha. Thank you! ;)


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards