Alla inlägg den 20 december 2007

Av Jennifer - 20 december 2007 20:40

Mitt i allt plockande så kom jag på en sak jag gärna hade velat ha i julklapp:

En korg/låda (svart,vit eller "träfärgad", som ser snygg ut, gärna med ett lock som kan fällas upp och ned! En sådan vill jag ha i hallen, på golvet (nedanför byrån med alla parfymer) och i den ska alla jäkla leksaker förvaras! Daizy har en förmåga att lägga minst 1-3 leksaker lite varstanns, gärna där man snubblar på dem!!! SÅ, den som inte köpt julklapp åt mig ännu - nu vet ni vad jag verkligen vill ha! :P


Det hade passat riktigt snyggt in i hallen med, och poff så slipper jag och Per (läs: mest jag) snubbla över alla leksaker! ;)


Av Jennifer - 20 december 2007 20:08

Medans jag vilar min brända hand kan jag passa på att lägga in en bild på lilla Zelma när hon sover - hur söt som helst!



Av Jennifer - 20 december 2007 19:55

Har idag ägnat mig åt att köra en massa köttbullar och lussebullar inför jul! Har gjort köttbullar av 3kg färs till mor och far (till jul) och sen har jag gjort köttbullar av 2kg färs till mig och Per som jag redan frusit in. Tog ca. 2-2,5 timme att göra alla köttbullar och diska efter mig mm :P Tycker faktiskt jag är riktigt effektiv! ;) Nu har jag precis gjort klart lussebullarna som vi ska ha under julhelgen - blev en hög med lussebullar! :) Dessvärre måste min ena grytvante börja bli dålig eller något, för när jag skulle ta ut den sista plåten med lussebullar ur ugnen brände jag hela handflatan genom vanten! :S Jag skrek till och släppte heeela plåten! Alla lussebullarna klarade sig, ingen föll på golvet - turligt nog! Men min hand dunkar och svider!!!!! Har haft den under rinnande kallvatten hur lääänge som helst och smörjt in med aloe vera, men smärtan försvinner inte, och det börjar redan bli en stor äcklig blåsa på handen... :S FAAAAAAAN! Jag som inte är klar på långa vägar ännu med allt för idag! Jag ska dammsuga, ev. göra rent i badrummet, småplocka i köket och ställa iordning. Sen har jag marsvinen med... Och Daizy och Zelma ska fixas med.... Jag som knappt ens kan använda högerhanden - jaaaaa, självklart var det min högerhand som brändes - bara för att jag är högerhänt!!!


Hade hur mycket julkänslor som helst för en stund sen, men nu är de borta! Nu känner jag mig bara grinig och negativ! Och saknar Per gör jag med! Gaaaaaaaah!


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards