Alla inlägg den 26 december 2007

Av Jennifer - 26 december 2007 20:18

På julaftonskvällen (efter jag hade gått hem, såklart) föddes SMF 310 KizBaz sista kull för året!

U:SCh KizBaz Don't Talk Just Kiss

E:SV-07 SCh Vidala's Riddoc

*tort&white hane.


Den lilla bebisen kommer att bli till salu då jag inte har plats för någon mer hane i nuläget. Har även funderingar på att sälja mamma "Kiss" då hon har fått två kullar hos mig och för att jag har två halvsystrar till henne, varav den ena är dräktig. Men, detta är bara funderingar angående SCh KizBaz Don't Talk Just Kiss - är någon intresserad: Hojta till!


Den första kullen "Kiss" fick, blev det en de.white roan hane vid namnet KizBaz De.light, som Pernilla på Abbyline's uppfödning ska använda i avel. Och nu i sin andra kull blev det en tort&white hane (än så länge odöpt, kom gärna med förslag!!) som är mycket golden i sina färgfält. Super söt är han, attans att det inte var en hona! ;)

Av Jennifer - 26 december 2007 20:00

Nu är snart julhelgen slut, känns lite trist. Men då jag har haft en bra jul (trots allt) så kan det få bli vanlig vardag igen. För det innebär att jag får se Per snabbare eftersom han kommer hem på fredag!!! :D


Julaftonen "firades" med familj och vänner. Först på morgonen/förmiddagen julbio med en kompis och hennes systrar. Sen eftermiddagen/kvällen med familj. Trevligt! Åt en jäkla massa mat och öppnade glatt alla julklapparna! ;) Jag fick en massa: kläder, bäddset, trådlös telefon till hemmet (välbehövd), ny grytvante mm, handdukar, en stor ljuslykta, två fina prydnadsänglar (älskar änglar och buskowskinallar!!!) och en förvaringskorg som även kan användas som pall! TACK så heeemskt mycket för alla saker! Har säkert glömt något då det var en hel drös med fina och användbara saker! :) Vid kl.23.00 på kvällen var jag med min barndomsvän Veronika + mamma till kyrkan för att gå på midnattsmässa. Hade aldrig gått på en sådan förut och kunde lika gärna passa på att testa när jag var ensam hemma. :P Men neeeeeej! Midnattsmässa är ingenting för mig! *skrattar* Jag hade svårt att vara tyst då jag hela tiden satt och småfnissade åt när prästen talade då hon lät som en kåt älg när hon tog sina andningspauser emellanåt! HAHA. Väl hemma pratade jag med Per i telefon i någon timme och bara kände hur mycket jag verkligen tycker om honom!!! <3


Juldagen spenderades mycket med familjen då vi åt en kombinerad frukost/lunch ihop och även middag. Sen på kvällen var det utgång. Har inte så mycket positivt att skriva om kvällen då den avr väääldigt oberäknelig och blev inte alls som jag hade tänkt mig. Nåväl, jag var full och glad, träffade lite folk och försökte dansa twist med syster Josefine. :P Jag är nog bättre på annan sorts dans jag! Haha ;)


Annandag jul - idag. Jag vaknade upp med en minimal baksmälla och var mycket belåten med det då jag och Veronika skulle ta oss en shoppingvända i kupolen. Men fy faaaaan med folk! Jag hade ingen ork att ens kika efter kläder till mig! Jag bara hjälpte Veronika hitta kläder. :P Var väldigt trevligt iaf! :D Har nyligen varit i huset och matat marsvinen och käkat middag med mor och far. Mums! :D Nu är magen återigen som en stoooor fotboll! :P Om en stund kommer min vän Mia hit för att göra mig sällskap i natt! :D Vi ska bara lata oss och proppa i oss massa onyttigt. Sen imorgon ska vi åka in till kupolen och shoppa. ;)


Så har min julhelg sett ut och det har varit väldigt trevligt! :)

Här nedan ser ni Daizy med sin julklapp från mormor (min moder) - och hon älskar den! Hon har nu ännu en favorit i leksakssamlingen. ;) Mit lilla gryn! :P

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards