Alla inlägg den 11 december 2007

Av Jennifer - 11 december 2007 23:49

Har även ikväll cyklat 2 mil! ;) Mp:3 dunkar ur massa bra musik att cykla till, samtidigt som jag faktiskt kikar lite smått på tv för att helt och hållet "glömma" bort att jag trampar på för livet! Det fungerar!!!!!! Jag känner kanske då och då att mjölksyran vill slå till, men ignorerar det enklare genom att koncentrera mig på annat. :P 300kcal är jag av med nu. Härligt!


Usch, har idag tänkt en massa på min kropp (som vanligt). Är så jäkla besviken på Dalarnas län med den urkassa informationen om vilka platsikoperationer som läkarna FÅR göra!!!! Jag som hade sådana förhoppningar och trodde att jag skulle få goda nyheter förra tisdagen. Tjenis penis! Allt bara resulterade i miljontals tårar och ett ännu mer brustet självförtroende... Ska göra buklpastikoperationen iaf (tidigast om 1 år...), och sen ska jag genom ett annat län (får man det????) genomföra de andra plastikoperationerna jag vill göra ELLER så får jag på ngt sätt tjäna ihop en jädrans massa pengar själv så jag kan få ordning och reda på min degklump till kropp!


Nej, ska nu fixa med Zelma's sår, som ni kan se på bilderna i inlägget nedan har blivit mycket finare! Efter det är det Daizys tur att få uppmärksamhet genom den sista promenaden för natten.


Nassi nass. :)

Av Jennifer - 11 december 2007 22:20

Tänkte visa hur Zelma's "resa" med såret har utvecklats från den 7/11, 11/11 och tills den 10/12. Det är en klar förbättring! Men ännu vågar jag inte hoppas på att allt ska ordna sig helt och hållet. Klådan sitter fortfarande i (alltså tvingas Zelma ha den där förbaskade strumpan och "mitellan" på sig dygnet om) trots cortison. Jag tycker hon har börjar göra underliga ljud, speciellt när hon ligger ned eller när man tar henne över bröstkorgen osv. Nästan som att hon kvider... :S I övrigt är hon som vanligt - vissa dagar full av bus för att sedan flera dagar i sträck bara ligga och lata sig.


Första bilden är tagen den 7/11

Andra bilden är tagen den 11/11

Den tredje och sista bilden är tagen den 10/12

Av Jennifer - 11 december 2007 22:00

Säkerhet/djur


  • Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte?   Jag tror inte att djurpoliser direkt behövs här i Sverige. Men vem vet hur djursäkerheten kommer se ut om ett par år?
  • Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte?   Det hade jag nog absolut kunnat tänka mig! Dessvärre hade det varit fruktansvärt att behöva se alla lidande djur - men skulle jag ha en möjlighet att hjälpa djur till ett bättre liv.
  • Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort?   Vad jag kan komma och tänka på så har jag nog inte sett något djur som varit direkt misshandlat. Men självklart har jag stött på djur som jag tyckt synd om. Det är nog oundvikligt att inte störa på lidande djur, tyvärr...
  •  Vad betyder ett djur för dig?   Djur betyder i princip allt för mig! Jag känner mig inte hel utan djur. Djur har alltid varit en del av mitt liv. 
  •  Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som

    skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga?   Ska jag vara helt ärlig så är jag inte särskilt insatt i djursäkerheten. Men jag kan faktiskt tro (och framförallt hoppas) på att den är relativt bra emot andra länders djursäkerhet.

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards