Alla inlägg den 19 december 2007

Av Jennifer - 19 december 2007 19:58

Försöker hålla mig sysselsatt mest hela tiden i nuläget.

Jag är ensam hemma då Per för tillfället sitter på tåget hem till sin familj nere i Halmstad. Känns riktigt trist att vara ensam hemma, alldeles ensam... Saknar Per redan! Vi är nästan aldrig ifrån varandra - och eftersom vi bor i en liten etta har jag vant mig vid att han alltid är i närheten. Jag har iaf Daizy och Zelma kvar här hemma (hunden och katten), så något sällskap har jag. ;)


Jag kommer vara ensam hemma tills den 28/12. Känns som en evighet! Jag är även grymt mörkrädd och tycker det är jobbigt att sova ensam - så usch säger jag bara! Haha. Behöver en sovkompis nu! :P Värst av allt känns julafton, skoj att sova själv då.... Och att inte få fira jul med den man tycker riktigt mycket om! Tur att vi kan höras via telefonen iaf. :)


Nej, nu borde jag gå upp i huset och ta hand om alla marsvinen. Då sysselsätter jag mig iaf minst 1 timme. :P Har redan hunnit med att sjunga i en timme, käka mat (pastasallad med kyckling, fetaost och oliver) och kika lite på tv. Har mer att göra ikväll. Diska, plocka iordning lite, fixa med oriflame osv. Så sysselatt kommer jag vara för kvällen - bara jag har orken. :P

Av Jennifer - 19 december 2007 18:29

Lista

(x) snott den här listan
( ) rökt en cigarett
( ) rökt en cigarr
( ) åkt jorden runt
(x) hånglat med någon av samma kön
(x) hånglat med någon av motsatt kön
(x) varit kär
(x) blivit dumpad
(/) dumpat någon
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
(x) hånglat med en främling
(x) gått på en blinddejt
(x) varit kär i en lärare
(/) sett någon dö
( ) haft sex med fler än en samtidigt
( ) flugit
( ) haft sex med någon av samma kön
(x) haft sex med någon av motsatt kön
( ) sett en del av mig själv brinna
( ) ätit sushi.
( ) varit i ett våldsamt förhållande.
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) gjort en snöängel
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) tittat på en solnedgång
(x) rört en orm
(x) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
(x) blivit missförstådd
(x) vunnit en tävling
(x) haft kramp
(x) känt mig som en utstött
(x) hatat mitt utseende
(x) ifrågasatt mitt hjärta
(x) varit vilse
(x) känt som om jag håller på att dö
(x) gråtit mig själv till sömns
(x) sjungit karaoke
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen
(/) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
(x) sjungit i duschen
(x) drömt att jag gift mig med någon
( ) cyklat runt Bornholm.
(x) fastnat med tungan i metall
(x) stannat uppe hela natten
(x) blivit puttad i vattnet med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att jag är het
( ) brutit ett ben
( ) hånglat med en tjej i militäruniform
(x) legat på sjukhus
(x) skrattat så mycket att jag grät
(x) gråtit så mycket att jag skrattade
(x) fuskat på ett prov
(x) haft en Britney Spears-skiva
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
( ) varit kär i en tjej
(x) varit kär i en kille
( ) varit beroende av ficklampsbatteri
(x) känt mig elak
(x) badat naken
(x) solat naken ute bland andra
(x) fått en stöt
(x) drömt att jag haft sex med en vän/flera vänner

Av Jennifer - 19 december 2007 18:15

V.51, Frågor kring julen


  • Var och med vilka ska du fira jul?   Jag ska fira jul hemma hos mina föräldrar tillsammans med dem, syster Josefine + särbo och även morfar som kommer upp till jul. Jag hoppas det blir en bra jul, kommer dock sakna Per - första julen utan varandra....
  • Köper du mycket julklappar, har du köpt klart eller har du några kvar?   Jag köper faktiskt en hel del julklappar till andra. Försöker alltid se till att de ska vara speciella för varje person. Men detta år har det inte varit lätt med julklappsinköpen! Jag har några kvar att köpa - blir väl en snabb vända här i stan imorgon för att se om jag gör några fynd. ;)
  • Vad önskar du dig i julklapp?   En fransk bulldogg! Haha. Men detta får jag vänta med ett år till - då ska jag bara ha en liten fralla! ;) Annars då. Hmm... Massa kläder (redan inhandlat) och sen vet jag inte alls. :P
  • Vad betyder julen för dig?   Julen betyder massor för mig! Umgås med nära och kära, maten, julklapparna (både ge och få) osv.
  • Har du gran, vilken sort och när ställer du in/klär den?   Detta är första året som jag och Per klämt in en julgran i våran lilla lägenhet. :)  Tanken är att vi ska klä julgranen dagen innan julafton - men eftersom han rest till Halmstad under julen så klädde vi redan granen i lördags! :D Vi har platsgran.

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards