Alla inlägg under december 2007

Av Jennifer - 6 december 2007 18:03

Vill bara tacka för alla kommentarer jag har fått angående mitt senaste blogginlägg om plastikoperationerna mm! Jag känner mig fortfarande illa till mods över läkarbesöket och nästan spyr varje gång jag tittar på min egna kropp (konstigt, jag vet). Jag trivs bara inte med min kropp, och är så förbannat frustrerad över att jag ska behöva se ut så här! :S


I övrigt så känns det mesta bara skit just nu! Jag har ägnat den här dagen åt att tvätta en jävla massa tvätt, dammsugit, torkat golven, plockat in disk, gjort rent badrummet osv osv osv.... Vilket skoj liv jag har...Ska nu ut med Daizy, sedan hänga upp den sista maskinen med tvätt (tror det är den 5:e...) för att sedan roa mig ännu mer med att knata upp till huset och göra rent åt marsvinen. Sedan ikväll måste jag plugga med - har haft hemstudier idag och har inte ens öppnat boken ännu...


Av Jennifer - 4 december 2007 23:08

Har varit och träffat plastikkirurgen idag. Mådde skitdåligt innan jag skulle in i läkarrummet... När en undersköterska kom och hämtade mig och mamma så hann några nervositets tårar falla nedför mina kinder. Väl inne i rummet ökade stressen och jag blev alldeles kallsvettig (tecken på en ångestattack...) Ingen attack kom iaf, vilket jag är glad över. Dessvärre gick inte mötet/undersökning särskilt vidare bra. Jag skulle ta av mig kläderna, stod nästintill helnaken mot en vägg (fick dra ned trosorna...I övrigt var jag helt naken...) medans läkaren fotograferade mig. Har nog aldrig känt mig så kränkt ngn gång förut, och kränkt är ngt jag blivit många gånger förut vid olika samband av mobbning mm.... Iaf, efter att läkaren fotograferat mig fick jag höra att de inte gör bröstlyftningar eller så - endast bukoperationer! Jag började stortjuta och kände mig sååå dum som stod där och visade upp heeeela min hemska kropp... :S Det är brösten jag tycker är värst på min kropp, sedan magen... Läkaren förklarade även att OM jag vill göra bröstlyft så måste jag göra det privat (svindyrt) samt att vid en sådan operation:

  • Känseln i bröstvårtorna försvinner
  • Skaffar jag barn så kan jag antagligen inte amma dem
  • Kommer få fula ärr runt bröstvårtorna och lite varstans på brösten

Vill man ta bort döskinn på benen/låren, då var det privat som också gällde OCH vid ett sådant ingrepp får man tydligen skitfula ärr som verkligen syns...


Vad gäller buplastikkoperation så tyckte han att vi skulle vänta med det. Han tyckte jag hade otroligt bra hud (var väääldigt fascinerad av den och stod och klämde och drog i den...), min hud var trots den stora viktnedgången relativt fast, stram och hade bra spänst. Han sa att det inte är många som har sådan hud, inte ens pinnsmala. Alltid ngt postivit då... Sen ville han visa hur de skulle skära i magen/buken vid en bukplastikoperation - så han tog fram en penna och jag fick återigen dra ned byxorna och även en del av trosorna så han kunde komma åt på alla ställen och markera. Jag berättade även för honom att jag visste hur de skulle skära, för det hade jag tagit reda på redan innan jag sökte remiss för platsikoperation. Vid en bukplastikoperation så flyttar de på själva magen och naveln mm, lite läskigt när man tänker efter... Sen sa han att jag skulle vara glad över mina bröstvårtor - för de var verkligen läckra! Det sa han tre gånger...


Var inne hos plastikkirurgen i 30 minuter och jag grät konstant i 20-25 minuter, var helt förtvivlad och fick knappt fram något att säga... Var så förvirrad då de sagt på vårdcentralen här i Säter att platsikkirurgerna opererar buk,bröst och lår mm. Men tydlgien så får de inte göra det för landstinget... :S Känner rmig så lurad och uppgiven. Har tappat motivationen helt för träning och viktnedgång (och den låg redan innan på minus...) Jag menar, nu ska jag alltså fortsätta nå min målvikt och då kommer ju allt hänga ännu mer på mig! *gråter floder*


Det jag kunde göra för att hjälpa huden strama upp sig var att använda stretchjeans, gärna använda sådana här fula "mammatrosor" och ALLTID använda bh, även när jag sover... Sen om ca. 5 år kommer min hud ha dragit ihop sig relativt bra. SKOJ!!!!!!!!!!! :´( Kunde faan lika gärna ha varit tjock, då var allt fast på mig iaf! :S


Känner mig lika förvirrad, galen, uppgiven och ledsen som grodan på bilden ovan... Kan jag inte få må riktigt bra ngn gång???

Av Jennifer - 4 december 2007 12:14

Kom igårkväll att tänka på att många som läser min blogg - vet jag inte ens vilka det är. NI som läser min blogg kan ni inte skriva en liten kommentar (eller skicka ett mail), så jag får veta? :) Hade uppskattats! :D


Av Jennifer - 3 december 2007 21:18

Har ett enormt begär efter sötsaker just nu! Skit jobbigt verkligen. Men jag försöker stå emot - sitter här med min skål med yoghurt, fullkornsflingor och skivad banan i. Visst är väl det gott, men ändå. Åt precis lite kiwi med för att få ngt surt/sött i mig. Men int tusan hjälper det! Jag kan inte förstå hur jag kunde vara såååå enormt duktig förut när jag var träningsfreak och superduper noga med min kost! Fast, då hade jag mer självdiciplin iof...


Helena har varit och hämtat sina små nu. Småpojkarna kommer få det kanon hemma hos Helena och sambo! :) Lycka till med dem!


Neeeej, stirrar ut mot köket och kan inte påstå att jag är glad över det jag ser. Disk överallt! :S Jag har iaf bestämt mig för att inte ta hand om den ikväll! Jag tycker redan jag diskar så fasansfullt mycket dag ut och dag in, nej, nu får det vara nog.


Ska käka upp min yoghurt nu, sen tar jag mig ev. en liten promenad med Daizy - ut i slasket och plaska.

Av Jennifer - 3 december 2007 15:50

Känner mig som en levande kräkmaskin! Jaaa, jag vet att det var i lördags jag var ut och drack och betedde mig som ett odjur - men bakfyllan vägrar släppa helt! Morgonen började med lite kräkor och har sedan under hela dagen i skolan känt mig småäcklad och somnat på lektionerna... Var iaf oerhört artig och bad om ursäkt till läraren att jag somnade på hennes lektioner! Haha. Inget bra första intryck. Hehe. Vi har nämligen börjat med en ny kurs idag, Människan socialt och kulturellt heter den. Kan inte påstå att jag tycker detta är en kurs jag studsar upp och ned för av glädje, men det blir säkert intressant i slutändan. :) Har redan en massa saker som ska göras till på onsdag, suck... Ska även läsa en bok (jag valde boken ondskan) som vi ska berätta muntligt om nästa vecka i klassen + en massa andra teman som ska göras innan jul... :S


Annars idag - har precis ätit lite pizza som jag inte käkade upp igår (bakismat) gott som tusan var det iaf! :) Ska om någon timme upp i huset och ta emot marsvinsköparen Helena som lääääängtat så efter sina pojkar! Jag har hållt dem åt henne sen september, trevliga hanar som utvecklats fint! Alltid skoj att få se hur de utvecklas månad för månad. :)


Är nervös inför imorgon! Ska på eftermiddagen åka till Falulasarett och träffa en manlig (såklart...) plastikirurg, han ska stirra ut min kropp och även ta på den för att bedöma om/när jag kan få göra plastikoperationer... Jag står på en lista med att jag väntar operationstid osv, men det vet man ju aldrig när det kan bli. Sen lär jag antagligen väga 50-55 (ev. 60kg) för att få göra operationen. Känns ju mindre skoj när jag sammanlagt gått upp 8kg. :S Tänk er mig väga 50kg!!!!!!! Ska jag se ut som ett anorexiaoffer med stora bröst???!!!! 60kg vill jag väga, det är mitt mål. 55,njaaaaaa... 50kg..... Vill inte...


Håll tummarna för mig imorgon, att jag härdar ut den jobbiga stirrningen och "taffsandet". Har sådan gubbfobi.... :S

Av Jennifer - 2 december 2007 23:04

Jisses sikken kväll jag hade igår ändå! Förfesten var helt okey, drack lite väl mycket kaffeshots eller vad det nu var. I dåläget var de riktigt goda - i dagsläget - yuck! Drack även cider, lite mer sprit och sen var det ngt svart i en flaska. En klasskompis sa att det var hostmedecin????!!!! Jag var iaf på alerten och både sjöng och kissade med öppen dörr helt ogenant inför klasskamrater och även lite folk jag aldrig tidigare träffat. Innan vi drog till krogen åkte vi hem till Annas broder som hade fest. Jag vart väl tjenis penis med de flesta på den korsta stunden (30 minuter eller ngt) och spelade guitarr hero ,tror jag det var? Helt sjukt dålig var jag på det - MEN, jag vann iaf över några av karlarna som faktiskt var ännu sämre än mig. ;) Väl på krogen drack jag två orgasmer - sen fick det vara stopp på det roliga. :P Dansade i massor (har faktiskt fått höra att jag dansar snyggt och sexigt som kan vicka på höfterna och "dansa nedåt och uppåt samtidigt" osv. :P Den första krogen vi var på var inte riktigt min stil, så jag och två kompisar bytte till en annan krog - och där hör jag hemma! Dessvärre har de tagit bort min bästa vän - porrstången! Vi skakade iaf våra lurviga uppe på scenen och två av fyra-fem gånger vi skulle gå ned från scenen (en liten nedåtlutande gång) så gjorde jag "glidningar". Vilket då menas med att jag helt plötsligt gled på knäna nedför gången istället för att på ett snyggt sätt trippa ned i mina svarta stövlar. HAHA. Första gången var det på båda knäna, och andra gången på mitt högerknä, vilket har resulterat i ett obehagligt skrubbsår. :S Tänk att det ska vara så svårt att hålla fötterna på jorden ibland! ;) För övrigt: Var helnöjd med mitt klädval igår! Halternecklinne, svarta korta shorts, leggins, benvärmare och svarta stövlar med klack. ;) Men en karl tyckte jag såg blöt ut om fötterna - och erbjöd sig att göra mig en overall? En rosa sådan. HAHA. Hur skulle den hjälpa mig mot blöta fötter?


Dagen efter, sjuuuukt bakis! :S Har gjort kaskadkräkor mest hela dagen, knappt behållt ngt alls i magen. :S Tog 1,5 timme för mig att sminka mig och klä på mig, fick passa på emellan kräkorna... Hade det inte varit för marsvinsköparen Sanna som skulle komma och hämta sina två små hanar så hade jag nog legat kvar i sängen heeeeela dagen och tyckt synd om mig själv. ;) Nu har jag iaf både mat och lite godis i kaggen! :) Och bara tanken på att dricka sprit ger mig kalla kårar! ;)


Har jag nämnt hur tacksam jag är som har Per? Om inte: TACKSAM! Han har tagit hand om mig idag och varit gullig och köpt vindruvor åt mig som jag kalasat på. :)

Av Jennifer - 1 december 2007 14:52

Är klar med allt hö! 22 balar fick vi med oss hem på ca. 10kg. Tungt var det att bära in alla in i lekstugan/"höboden". Kan poängtera att jag tog dem alla själv! Pappa var snäll och hämtade alla balarna hos bonden och staplade in dem i lekstugan. Men det var allt jag som sprang som en blådåre mellan gatan där släpet stod och lekstugan på baksidan. Det snöade ganska så mycket - därför fick jag skynda mig en massa så höet inte skulle bli blött och fuktigt. Fick mig ett ordentligt träningspass. :P Lilla Daizy fick också vara med på ett hörn, hon studsade så glatt runt i snön när jag slet. ;)


Har äntligen uppdaterat hemsidan! Nu står de två senaste kullarna med, och lite smått och gott är uppdaterat. Har konstaterat att jag fött upp hittils 14 champions! Oerhört stolt är jag över den prestationen! Jag har haft en hel del motgångar med toxande honor, dödfödda kullar och även katarakt på vissa djur genom åren. Och inte är det lätt att föda upp dessa abessinier - oftast kan framdelen se helt perfekt ut i rosetter/åsar, och bakdelen kan se ut som en naturkatastrof! ;) Men, det är väl det som är charmen med dem - man vet aldrig vad man får! :)


Borde nog gå ut en sväng med Daizy nu och sedan hoppa in i duschen och börja göra mig lite iordning inför ikväll. :) Måste välja kläder! Har alltid lika svårt med klädvalet inför ett krogenbesök... :P

Av Jennifer - 1 december 2007 10:47

Tänk att det redan är 1 december! Tiden går så fort! Sitter här med båda Daizy och Zelma i famnen, trångt blir det! Men mysigt. :)


Dagens planer är att hämta hem en massa höbalar från våran snälla bonde. :) Marsvinen äter ngt fruktansvärt mycket för tillfället, all mat bara tar slut i ett nafs. Fast iof har jag mycket små bebisar som knaprar i sig stoooora lass med kraftfoder, grönsaker och inte minst hö. Sen i eftermiddag/kväll ska jag troligtvis hem till en klasskompis och förfesta lite, sen blir det krogen. :) tror vi skulle vara ca. 10st från klassen som ska ut - skoj. :) Jag har inte vart ut på krogen sen början på oktober, så nu är det dags igen. ;) Har heller inte druckit ngn alkohol alls se dess heller, men iof - jag dricker nästan bara alkohol när jag ska festa, det är sååååå mycket kalorier i all cider,sprit och öl osv...


igårkväll/natt började jag plocka fram julsakerna - så nu är julljusstakarna, gardinerrna och några små julprydnader framme. :) MYSIGT! :D Har även satt upp en fin julkrans på ytterdörren, jag bara hoppas att den får sitta kvar, saker har en tendens att försvinna och bli förstörda här i våran trappuppgång. Suck. 


Nu sitter bara Zelma här i famnen. Jag "vädrar" hennes sår, som förövrigt har blivit uppkliat under natten! :S Vet inte vad jag ska göra snart!!! Blir tokig på henne! Så fort det har börjat läka ihop så får hon den där hiskeliga klådan igen och hela nacken är ett enda stort köttsår... :S Om hon inte hade kliat sig alls på en vecka hade såret hunnit få en fast och fin skorpa och troligtvis hade inte klådan varit lika intensiv på henne då heller... Någon som har tips på HUR jag ska göra så att hon inte kan klia sig? Strumpan och steril kompresserna hjälper till viss del, men det behövs ngt mer. Alla tips är välkommna!!!!!! Får jag ingen lösning på allt det här så kommer vi få lov att avliva henne, och det är det sista jag vill. Vill inte ge upp, inte ännu.

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards