Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Jennifer - 8 januari 2010 23:47

Fick ett kärlekstips av femåriga Julia idag om hur man ska få en kille


Jag: Hur gör man för att någon ska bli kär i en?

Julia: Hmmm.... Aaaaa. Du får fråga om du får vara kär i honom

Jag: Men om han säger nej då?

Julia: Då frågar du honom lite senare bara

Jag: Tänk om han säger nej igen och jag blir ledsen då?

Julia: Men då får du fråga en annan dag

Jag: Och om han fortfarande säger nej?

Julia: Då behöver du inte vara kär i honom Jennifer


Hon är så himla klockren skruttan! <3 Och tänk om kärlek var så enkelt. Ungefär som när man gick på lågstadiet och frågade chans på varandra. Fast, vad jag minns så var jag tillsammans med flera killar på en och samma gång då - så det är inte riktigt likadant, haha.


Tänk om det vore så enkelt.... Kärlek... Och om ens känslor bara kunde stängas av för personen. Obesvarade känslor är verkligen ingen höjdare. Ännu värre är det om man inte vet vad personen ens känner när man har blottat sin själ och gjort sig sårbar. Well, jag får anta att allt ska vara en prövning här i livet - likaså kärleken.

Av Jennifer - 8 januari 2010 18:10

För ett år sedan, just idag så tog jag det stora klivet till att växa som individ. Jag tog ett kliv ut i friheten. Det har gått ett år sen jag lämnade min första riktiga kärlek. För det var från början kärlek men jag antar att den dog ut av allt som var. Jag tröttnade på att vara kvävd, instängd. Jag upptäckte att jag var starkare än vad jag någonsin hade vågat drömma om. Så just idag är jag tacksam att jag förra året stämplade ut från det femåriga förhållandet. Tack till alla som puschade samt stöttade mig. Speciellt dom gångerna jag var nära att falla tillbaka i samma hjulspår.


  


Dagen till ära har jag varit ute och gått en massa i -20 grader. Hundarna fick vars ena promenader så sammanlagt blev det två timmar i sträck jag var ute och gick påförmiddagen. Kallt men skönt! Blir väl lite mer promenerandes snart. Jag ska bara käka och dona lite här hemma först. Potatisgratäng och kyckling bjuder jag mig själv på för att "fira" den här dagen. Ska hem till Lina och Julia under kvällen för att kika på Lets Dance och fredagsmysa lite. Sen när Erika har slutat jobba vid 22-tiden så ska vi pumpa skiten ur oss på gymmet. Känns som en bra fredag kombinerad av vänner, mys och hårda tag.


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards