Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Jennifer - 7 januari 2010 21:27

Nog tusan låg jag i sängen vid 22 tiden igår men int fan kunde vällan jag sova heller? Nääää. Hade alldeles för många tankar i huvudet som gjorde att jag låg och vred samt vände på mig tills klockan var efter 12.... Någon gång därefter somnade jag, tillslut! Dock vaknade jag flera gånger under natten (som vanligt). Dessutom fick jag sms med av en person jag inte vill ha kontakt med och som mycket väl vet om detta, irriterande!!!!! Suck, säger jag bara - mer finns det inte att säga eller göra.


Vaknade trött som satan imorse men duschade och knatade upp till jobbet och var där mellan 8-12. Drog sen till gymmet och körde lite rygg och biceps och idag kände jag ett litet guldkorn av motivation till träning! Blev så peppad av det lilla guldkornet att jag fortsatt varit aktiv idag med att gå powerwalks. 2,5 timme sammanlagt har det blivit och det tycker jag känns som MVG med tanke på vädret :) I och för sig så gick jag två timmar igår i -23 grader och idag har det bara varit -16. But still ;)


Något som är IG är dock att jag TROTS träning går upp i vikt! Fattar ingenting?! Ska det verkligen vara så illa att jag måste träna minst två-tre timmar om dagen bara för att kunna hålla vikten? Det suger ju! Det kan inte stämma. Börjar fundera över hur min ämnesomsättning fungerar. Ska nog ta och checka upp att alla värden är som dom ska. Visst, jag kan gå med på att jag gått upp några kilon i muskelmassa för annars vore det helt vrickat så mycket som jag har gymmat. Men alla kilon kan inte vara muskler??? Ååååååå jävla helvetes skit! Känns så sugigt att när man lägger ned så mycket tid på något och så skiter det sig endå. Fuck fuck fuck. Jag menar, jag är mer sund och tränar mer nu än vad jag gjorde förra och förrförra året t.ex (har i princip tränat två timmar om dagen i några år) Och då höll jag vikten bättre. I just don't get it? Frustrerande...


Well well... Nu sitter jag med en massa kladd i ansiktet och ska snart ta en dusch innan jag kryper ned i sängen. Skam den som ger sig! Jag SKA försöka sova tidigt någon kväll. Och vad kan då passa bättre än att ha gjort lite skönhetsgrejjer som får en att känna sig fräsch och go alldeles innan? :)



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards