Alla inlägg under mars 2010

Av Jennifer - 3 mars 2010 23:30

Uppe med tuppen redan vid sex imorse! Vek ihop all tvätt och lade in det i garderoberna, oerhört husligt gjort av mig! Sen var det dags för hundpromenad och stressa bort till bussen för att ta sig till jobbet och arbeta ett 9,5 timmars pass. Hann inte mer än hem från jobbet så var jag kvick i benen ut till simhallen tillsammans med Emmie för att låta kroppen sträcka ut lite. Simmade 45 minuter och gjorde 60 längder (eller heter det vändor???). Min kropp var helt slut sen gårdagens gympass! Riktigt kände hur trött och mör jag var i kroppen medans jag simmade. Och jag kom på varför jag slutade gå till simhallen och simma regelbundet som jag gjorde förr: det är ju så förbannat tråkigt och enformigt att simma fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka and so on! Men guuuud vilken härlig känsla man har i kroppen när man simmat klart! Har man dessutom suttit en stund i bastun och ätit en god apelsin så har man förhöjt allt ytterligare nästan! Fast, jag tror ändå att jag är mer en "gymmetfantast" när det kommer till kritan. :)


Har precis tvättat bort en ansiktsmask från fejjan och är nedbäddad i sängen. Ska bli oerhört skönt att sova lite, behöver en hel hög med skönhetstimmar känner jag!


Puss och godnatt

Av Jennifer - 3 mars 2010 11:15

Sitter här på jobbet och filosoferar. Har märkt att min utseendefixering har minskats rätt radikalt på sista tiden vilket känns riktigt bra! Visst, jag är fortfarande väldigt hård mot mig själv och kritiserar mig från topp till tå - MEN jag har lärt mig att uppskatta mig själv mera, mitt yttre. Förut kunde jag knappt ens titta mig i en spegel utan att vilja kräkas och må dåligt. Nu kan jag titta in i en spegel och känna: "fan, jag ser inte så tokig ut!" Mycket har nog att göra med att jag ändrat livsuppfattning och verkligen satsar på mitt välmående både mentalt och fysiskt. Jag tränar regelbundet, försöker hålla en bra kost även om vissa dagar känns waaaay out of line med antingen för lite eller för mycket kalorier. Jag har byggt på mig mycket muskler under dom här 7-8 månaderna jag har stryketränat, ordentligt och rejält. Helt ärligt så kan jag säga att jag har åtminstone gått upp 5kg i muskler och det tycker jag är imponerande! Tyvärr så väger man ju mera då, vilket säger sig självt... Jag försöker hålla god min när jag tittar ned på vågen och tänka på att det inte är fett, det är muskler. Jag är långt ifrån nöjd med min kropp men jag utvecklas med mig själv och vet att med mycket träning kan jag forma min kropp till det jag vill. Dessutom är två plastikoperationer tilltänkta och dom ser jag fram emot! Tanken är att bukplastiken ska göras nu i vår/sommar om allt går som det ska, vilket jag hoppas. Den andra operationen är lårplastik och det knixigaste med den är vällan att operationen kostar mellan 35-48 000:-... Men vill man något så ser man till att göra det och jag VILL! Jag har inte gått ned alla dessa kilon i vikt för tre-fyra år sedan för att inte bli fortsatt nöjd. Det känns surt att behöva opereras för att bli nöjd men det är ett val. Jag kan välja mellan att stå ut med att ha löst skinn på kroppen eller lägga mig under kniven. Jag väljer kniven. Det gjorde jag redan i september 2008 när jag lyfte brösten. Jag skäms heller inte över att jag anser mig behöva dessa operationer och vill göra dom. No big deal.


Man kan nästan säga det som att jag tvingar mig själv att acceptera och förändra mig själv och mitt liv. Insidan har jag jobbat med i många år för att ta mig ifrån en trasig ungdom med mycket destruktivitet. Jag är långt bortom allt sådant nu - jag lever i nuet och är stark på insidan. Jag vet att jag kan ta mig upp om jag händelsevis faller. Jag börjar allt mer och mer kunna visa mig sårbar. Jag har insett att ensam är inte alltid stark även fast det är viktigt att ha självinsikt och våga klara sig själv. Utsidan har jag också jobbat mycket med, sanna mina ord! Jag försöker förändra allt jag kan förändra och samtidigt lära mig vara nöjd med sådant som gör mig till den jag är.


Min utseendefixering kommer alltid finnas kvar. Den kommer aldrig att försvinna helt, men jag kan motarbeta den. Jag dömmer inte andra efter hur dom ser ut och jag försöker alltid se till personernas insida. Detsamma lär jag göra med mig själv. Det är att växa. Självinsikt.


  


Av Jennifer - 3 mars 2010 00:23

Upp vid sex imorse, jobbat 8-17.30, tvättat all smutstvätt under kvällens gång, biffat på axlar och triceps @ the gym och gått en timmes promenad med hundarna! Det kallar jag effektiv och flitig! Har precis hängt upp den sista maskinen med tvätt i torkrummet - får försöka hinna med och hämta tvätten och vika allt imorgonbitti, innan jobbet.... Eller, idag blir det ju. För nu är det ju onsdag, dagarna bara kutar iväg! Hade med mig Ebba till jobbet idag (igår) och sen kom Erika med dotter för att hämta upp henne på morgonen. Dom har haft en heldag med massa mys och promenader och allt verkar ha funkat kanon! :) Ebba fick sen följa med mig hem igen efter jobbet, min fina lilla grisekno! <3


Nu måste jag knocka mig själv och försöka sova! Blir en tidig morgon och jobbet väntar åter igen. Härligt! Faktiskt. Jobba är kanske inte det roligaste man kan göra här i livet men jag är oerhört tacksam över mitt vikariat som faktiskt började gälla igår! Visst det är bara heltid i två månader, but still - det är en början och en början leder oftast till någonting bra i slutändan. Man måste tänka positivt :)

Av Jennifer - 1 mars 2010 23:53

Hade en toppenkväll i lördags! Tack alla ni som bidrog till den - kalasbra! Hade riktigt trevligt på kontoret där det minglades med ost och kex och ju mer alkoholpromillen steg desto mer skratt och gladare miner. :) Vi stack sen vidare till Hela Huset Gungar för att öka på partystämningen. Jag har då klockrena chefer -  dom är så himla goa, roliga och snälla! Tycker det är fantastiskt när man känner sig jämlik med sina chefer, när man har en bra kontakt även när det inte gäller jobb and so on. Inne på dansgolvet så träffade jag på Moa och Martina, mina partybrudar! Träffade på en massa skojigt folk, bästaste brudarna Lina och Moa t.ex :) Och ju längre kvällen gick så hittade jag även på Niklas och hans gäng i något hörn så då fastnade jag där. Ska sanningen fram så mådde jag alldeles för illa för att ta mig någon annanstans också, kände mig kräkig men inget kräks kom. Illamåendet släppte så fort jag fick i mig lite vatten. Sen var jag fit for fight igen! Jag, Niklas och hans bror Jimmy drog till dansgolvet och röjjde lite. Kul som fan - fast en viss Niklas kastade ned mig på dansgolvet så jag drämde i bakhuvudet, haha. Men då har man varit med om att ligga och hångla på ett lortigt och kladdigt dansgolv bland en massa glasbitar samtidigt som folk kliver lite lätt på en, check!


Söndag var en bakisdag där det såklart ingick bakiskäk, film och mys. Hundarna fick följa med hem till Niklas så vi alla låg i soffan och slappade. Hundarna var nog oerhört nöjda med gårdagen med tanke på att dom både fick ligga i soffan OCH sova i sängen, gosehundarna.


Idag har jag mest varit seg men har trots det fått hemmet städat, tvättat sängkläder och bäddat rent med nytt. Promenerat med hundarna (och foten är sämre sen helgens partajjande och "tvångsgåendet" i dom högklackade stövlarna) och gymmat rygg samt biceps. Nu ska jag bara ta ut hundarna en sista gång innan jag kryper till sängs. Ska bli så skööönt att lägga sig alldeles nyduschad i en renbäddad säng. Nästan så jag längtar! :P Spännande att se imorgonbitti hur frillan kommer se ut eftersom jag lägger mig med blött hår, det kan bara sluta med katastrof haha ;)


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards