Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Slut på helgen!

Av Jennifer - 24 januari 2010 20:56

Då har ännu en helg kommit och gått! Fredagen var bara jobb 8-21.45 Orkade inte med så mycket mer, var helt slut och allmänt depp bara. Hade iaf en bra dag på jobbet med Erika, jävla guldklimp det där alltså! :) Och på kvällskvisten var jag och brukaren på trav på Romme.


Igår blev det utgång! Jag, Moa, Joel och Melinda drog hem till ett glatt gäng på förfest och sen vidare på någon fest där det var rätt så dött. Vi försökte dock göra det skoj men ähh, it didn't work! Vi drog in till stan där jag och Moa drog in dom sista 40 minuterna på Bolanche för att shake some ass och neka sista minuten ragg sisodär tusentals gånger, hahahaha. Klockrent helt enkelt :P Mötte upp Joel och Melinda för lite fyllekäk och sen bar det av hemåt.


Var riktigt seg imorse och ville inte alls gå upp! Snoozade ett bra tag innan jag tog tag i dagen och studsade (sengångade) in i duschen och gick ut med hundarna innan jag drog till jobbet. Och det är på jobbet jag är just nu, gör ett 14 timmarspass. Är lite seg men värre än så är det inte. Ingen jobbig hangover med vare sig skallebank, kräkor eller illamående. Aaaaaaaah! :) Fast, jag ser dock lite sliten ut - men det kan ju även ha att göra med att jag helt enkelt inte orkat fixa till mig idag. Osminkad och blek, oplattat hår and so on. Ful som stryk men vad faaan gör vällan det! :P



 
 
Ingen bild

mia

24 januari 2010 21:34

hej jag har hittat din blogg från din hemsida med marsvin dom e ju helt underbara har själv 2 st=) har läst din bloog ganska länge nu och har förståt att du har tappat ganska mkt i vikt tänkte fråga hur du gick till väga?? själv hålle rjag på att tappa och alltid kul att veta hur andra gjort

mvh//mia varberg

 
Ingen bild

Jennifer

24 januari 2010 22:17

Hejsan Mia! Jaså kul att du hittat hit genom den, fast den är gammal som gatan. Har bara glömt att radera hemsidan - föder ju inte upp längre och har inga marsvin kvar ens. Sålde dom sista avelsdjuren/utställningsdjuren 2008.

Jag gick ned 40kg för 3-4 år sedan. Jag gav mig bara fan på att jag skulle lyckas: tränade 4-5 gånger i veckan på gym, spinningcyklade, var ute och gick minst en timme om dagen och sen räknade jag kalorier. Räknade ALLT som jag stoppade i mig, även om det bara var ett halvt äpple osv. För att gå ned 0,5-1kg i veckan så bör man som kvinna inte äta mer än 1300-1500 kcal (kalorier) om dagen. Inte alltför mycket alltså.

Och nu sen slutet på juli så hårdtränar jag för att forma kroppen och bli mer fit genom att gymma 5 gånger i veckan, springa samt vara ute och gå powerwalks. Det är en naturlig del av min vardag att träna mycket.

Lycka till med din viktnedgång! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards