Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Resultat

Av Jennifer - 12 april 2008 16:19

Hemkommen och någolunda utvilad är jag efter dagens inofficiella utställning i Avesta! Jag är nöjd med dagen och Ebba fick kanon kritik!!!!


Domare Jahn Stääv

"Mycket god typ, fint huvud, korrekt bett. Välvinklad fram och bak, välkroppad, bra benstomme. Bra temperament. Goda rörelser när hon vill."


Ebba blev tvåa i klassen med HP! Hennes kullsyster Jonna slog Ebba, och det var ju lätt att förstå då hon rörde sig finare. Ebba ville hellre gräva ned nosen på ringens matta och hur mycket jag än försökte locka och pocka på  henne med köttbulle och ljud så var mattan mer intressant... Luktade vällan gott efter alla hundar! Så våra rörelser var inte de vackraste, men att få henne att stå gick bra och hon bet inte domaren när han skulle inspektera munnen! ;) Så visst är jag nöjd! Bara att hålla tummarna att vi lyckas bättre på våra andra utställningar! Övning ger färdighet - heter det inte så? :P


Domaren sa att båda hundarna var av utmärkt kvalitet och jämna, och det tycker jag känns så jäkla skoj då det är just det Jenny jobbar för - att sina kullar ska vara jämna och av en god kvalitet.  Ebbas kullsyster Jonna som Jenny äger blev BIR valp med HP! GRATTIS Jenny!!!! :D


Så, är ni sugna på en Fransk Bulldogg kan jag varmt rekkomendera er till Maidendoggs uppfödning som finns i Degerfors!


Bilder från utställningen kommer! :D

 
 
cecilia

cecilia

12 april 2008 18:00

Men att bli tvåa på din första hund utställning jennifer det är inte dåligt..så grattis till andra plats.

http://cecylia.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

12 april 2008 21:01

Jag vet, han är kung. Det vet han själv också.
Grattis till din lilla frallas bedrift. Det var väl ett jättebraresultat?

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Josie_k

Josie_k

12 april 2008 22:08

hehe - nyfiken, envis. var har vi sett det förut? *s* grattis till HP och en trevlig dag

http://tigerlilja.blogg.se

 
Anne-Tassligan Mianjo's

Anne-Tassligan Mianjo's

12 april 2008 23:15

Hej Jennifer!
Va roligt att du hittade till min blogg....
Kikade även in på din.
Härligt att du delar med dig av ditt liv.
Passade på att läsa en hel del....mest intressantast var ju om Daizy så klart!
Kul att du skaffat dig en fralla!
De verkar vara mkt mysiga!?

Ha det bra!
Mvh Anne

http://tassligan.bloggagratis.se

 
Emmelie och Inti

Emmelie och Inti

18 april 2008 15:26

Hej! Grattis återigen till en lyckad dag!
Synd bara att vi dömdes samtidigt... Det hade varit kul att se er in action!
Kram och trevlig helg!
ps kolla in min nya blogg!ds

http://peruansknakenhund.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards