Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

The chills keep shootin' down the back of my neck

Av Jennifer - 28 mars 2011 21:30

Jag fegade ur. Jag avbokade tiden för konisationen. Ingen operation. Jag ville helt enkelt inte. Jag kände inte för att bli lasrad eller bränd i fittan idag. Känner inte för det imorgon heller. Får se när jag känner för det. Aldrig säkert. Det är jag absolut hundra på. Men kanske senare? Nope. Aldrig. Men skiten lär göras ändå - någon gång. Ska ta och ringa den där läkaren som tjoffsade runt med metalltjosanfräsan i fittan på mig när jag höll på att lida ihjäl. Henne ska jag ringa. Fittdoktorn. Jag har inga som helst problem med att gå till gynekologer och visa upp mig. (För ingen annan heller kan ju tilläggas). Sära på benen och se hur någon kikar in. Nästan vinkar åt fittan. Har inga som helst problem med det. Men att en läkare ska leka runt med värsta laserpistolen mellan benen och ta bort någonting som inte syns - det ger mig illamåendekänslor. Sen spär det ju på att jag har haft praktik på kvinnokliniken med för, tjaaa några få år sedan. Så när läkaren vinkar till min fitta så kan ju hela teamet där vinka ikapp. Hej hej Jennifers fitta. Och hej på dig med Jennifer! Ingen fara nu, nu får du en bedövningsspruta i lilla Fiffi som gör att du känner adrenalinet pumpa upp i hjärnan på dig så du kan bli yr och svimma av. Allt bra annars? Och så åter igen tittar alla ned på fittan.


 


Den här dagen så långt då? Vaknade outvilad, as always. Vad annars liksom? Sen tog jag och vovvarna en timmes powerwalk innan jag efter många om och men satte igång med storstädningen här hemma. Det låg skor och stövlar överallt (mina bör ju nämnas, slarvmaja med att ställa tillbaka dom!), blommorna höll åter igen på att dö ifrån mig som varje vecka då jag glömmer att vattna dom. Diskhon var överfull av disk. Egentligen hörde disken till Niklas arbetsuppgift, men söt som jag är så tog jag hand om den. Golvet sen då - tjoooohooo vilken öken! Hundarna drar in något fruktansvärt med grus den här årstiden så man nästan skulle kunna tugga sand istället för tuggummi. Tuggummi som både jag och Niklas nästan knarkar. Tugga tugga tugga. Men nu så är hemmet skinande rent, i sängen ligger rena fräscha lakan och blommorna börjar återigen få upp livsgnistan. Perfekt! Hann med en timmes powerwalk med man och hundar också i eftermiddagssolen. Goodie goodie!


Idag fick Niklas välja middag. Smart Jennifer smart. Korv blev det. Suprise! Får han välja mat så blir det oftast korv, pyttipanna, korv, nudlar, korv, tonfisk, korv eller ja just det ja - korv! Är han nöjd så är jag nöjd, fast just nu med en äckelkänsla i munnen och en kurrande mage. Det var tur vi köpte bananer på affären också idag. Tugga tugga svälj. Glad igen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards