Alla inlägg den 20 september 2008

Mys

Av Jennifer - 20 september 2008 19:20

Ska om en stund gå hem till Lina för att dricka vin och umgås med lite folk. Blir nog skoj! Får se om jag dricker ngt, är bra sugen. Men njaaaa... Men ett glas vin/en drink kan vällan inte skada? :P

Av Jennifer - 20 september 2008 13:12

Jag och Per är i full gång med att klippa ned Daizy! Vilken päls hon har ändå! Vi har för vana att klippa henne ca. 2-3 gånger om året för att hon ska bli mer lättskött i pälsen. Varken jag eller Per är mycket för pälsvård, och sen trivs Daizy bättre när hon är nedklippt. Sen är det oerhört praktiskt med att ha henne klippt: det fastnar inte lika mycket smuts, sand, löv och snö osv i hennes päls och behöver vi skölja av henne efter en promenad så går det fort att torka/kamma henne.


Så här kan Daizy se ut när hon är nedklippt. :)




Och våran "lilla" Franska Bulldogg då! Ja Ebba hon växer på som bara den och är ett riktigt litet kraftpaket! Är 10,5 månad gammal nu och är i sitt första löp (som är på sluttampen). Jag blir mer och mer sugen på at ta en valpkull undan henne nästa höst och om jag bara lyckas övertala Per till 100% så kommer det förhoppningsvis födas små söta bebisfrallor hos oss! ;)


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards