Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Hundarna

Av Jennifer - 20 september 2008 13:12

Jag och Per är i full gång med att klippa ned Daizy! Vilken päls hon har ändå! Vi har för vana att klippa henne ca. 2-3 gånger om året för att hon ska bli mer lättskött i pälsen. Varken jag eller Per är mycket för pälsvård, och sen trivs Daizy bättre när hon är nedklippt. Sen är det oerhört praktiskt med att ha henne klippt: det fastnar inte lika mycket smuts, sand, löv och snö osv i hennes päls och behöver vi skölja av henne efter en promenad så går det fort att torka/kamma henne.


Så här kan Daizy se ut när hon är nedklippt. :)




Och våran "lilla" Franska Bulldogg då! Ja Ebba hon växer på som bara den och är ett riktigt litet kraftpaket! Är 10,5 månad gammal nu och är i sitt första löp (som är på sluttampen). Jag blir mer och mer sugen på at ta en valpkull undan henne nästa höst och om jag bara lyckas övertala Per till 100% så kommer det förhoppningsvis födas små söta bebisfrallor hos oss! ;)


 
 
Angelika

Angelika

20 september 2008 19:52

Hoppas du lyckas med övertalningen!
Själv är det väl tveksamt om här blir valpar alls i framtiden, Ella har ju för tillfället (8,5 månad gammal) underbett...
Hur gör du förresten dina hjärtan i bloggen???

http://narnias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jennifer

21 september 2008 01:48

Angelika: Det hoppas jag också på - hur mysigt hade det inte varit med frallabebisar egentligen??? :D Vad tråkgit med Ellas underbett - du tror inte att det rättar till sig då? Eller är det ett rejält underbett?

Jag kopierade hjärtanen från en annans blogg, så gör likadant du med. Kopiera på du bara! ;) Kram

 
Michelle

Michelle

22 september 2008 09:15

Ja då är det bara att börja plugga på RAS mm, anmäla till lite utställningar, hälsotesta och leta efter en lämplig partner som håller alla måtten. Bra är ju även att ha god kontakt med flera uppfödare som kan hjälpa till om det behövs. Visst är det mysigt med valpar men vilket jobb det samtidigt är.

Lycka till!

http://www.nattsmygarns.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jennifer

22 september 2008 12:44

Michelle: Visst är det mycket med att ha valpar, både innan de föds och efter. Och pluggat på rasen gjorde jag redan innan vi fick Ebba, ställa ut henne har jag tänkt göra lite längre fram, hälsotest blir när hon är ett år (hjärta och patella osv) och lämplig partner har jag redan nu börjat kika efter. ;) Sen har jag ett riktigt bra stöd av Ebbas uppfödare Jenny - hon kommer hjälpa mig till 100%! :) Än så länge är det bara funderingar (och önskningar) att ta en egen valpkull - jag får väl se hur det ser ut till nästa höst. ;)

Tack för lyckönskningen! :)

 
jenny

jenny

22 september 2008 20:36

Tjoo på er!! Klart du kan rasen.
JO ja som då är uppfödare till Ebba hehe, kan väl säga att först ska denna kull utvärdeas innan de kan bli några valpar, då jag precis som du sa Jennifer ställer upp till 100%. MEN först ska vi se vad det blir av alla 6 valpar. Och ett första utlåtande får du när alla(förhoppningsvis) är undersökta vid ett år. Sen måste vi se om det är några sjukdommar etc..ja du vet ju gummsilummsan. Sen kan både du och ja fundera på om det blir nått.Och hane det hittar vi allt på:P Är allt ok så Har en lovande redan till Ebba:D
Snygg hund BTw. Hon växer på sig bra!!

http://www.maidendoggs.tk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards