Alla inlägg den 8 september 2008

Av Jennifer - 8 september 2008 12:30

... är det dags för min efterlängtade bröstoperation! Det känns så overkligt och det är först nu som den riktiga nervositeten börjar komma. Jag och mamma åker till Stockholm nu på eftermiddagen och sover över hos min morfar. Sen tidigt imorgon bitti ska jag infinna mig på Sankt Görans för att träffa narkosläkaren och kirurgen. Spännande! Det som känns mest nervöst av allt är nog själva narkosen... Jag har blivit sövd en gång tidigare, när jag gjorde min abort, jag var då 18 år.  Och när jag väl då skulle sövas fick jag en panikångestattack och eftersom jag sövdes mitt i själva attacken så vaknade jag upp med samma panik! :S Sen dess har jag tyckt det varit lite läskigt med att bli nedsövd igen.


Så idag är min sista dag där jag får anstränga mig, göra tunga lyft och sträcka armarna uppåt för 2-4 veckor. Det om någonting känns konstigt! Jag som är så van att göra allting själv och vara stark ska nu helt plötsligt bli omhändertagen av andra. Skum känsla. :P


För övrigt så har jag satt upp ett nytt mål för mig! Jag ska nästa år den 30 augusti springa tjejmilen! Tills dess ska jag ha nått min målvikt och även hunnit göra min bukplastik (och vara tillräckligt läkt från den så jag får träna). Höga mål - men jag har alltid varit sådan: jag är tävlingsinriktad till tusen! ;)


Wish me luck? :)



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards