Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Vill man vara fin...

Av Jennifer - 10 september 2008 21:18

... får man lida pin.

Så sant så sant!


NU är det gjort, jag har genomgått bröstoperationen och mina bröst ser redan hur snygga ut som helst! Visst, de är svullna, det är en massa stygn överallt och de är tejpade - but I like it anyway! Det är en STOR skillnad emot förut! Bara att ligga på rygg och inte känna brösten "glida" ned i armhålorna var en udda känsla... Och magen blev faktiskt aningens plattare - den fick sig ett litet lyft bara genom att brösten kom upp en nivå. ;)


Operationen gick bra och jag skötte mig på operationsbordet förutom att jag i slutet tydligen vaknade upp ur narkosen och började slita och dra i ena bröstet... Detta är inget jag kommer ihåg, men visst är det högra bröstet ngt ömmare. Som tur var hade de hunnit sy ihop mig och tejpa över, så även om jag slitit hårdare så hade inte bröstet "spruckit". Tur i oturen då alltså. Efter operationen var jag i ett slags rus som enklast kan beskrivas som full/bakfull. Och inne i salen träffade jag en super mysig tjej, och vi fick riktigt god kontakt. Låg och pratade hela eftermiddagen och försökte låta bli att skratta för att det inte brösten skulle göra ont. Hehe. Så vi har bytt nummer och ska försöka hålla kontakten. Skoj tycker jag när man träffar på folk sådär och genast får en speciell kontakt! :)


Plastikkirurgen har gett mig före- och efterbilder på brösten och jag tittar så stolt på dem och skäms inte alls att visa upp dem! Sen får jag väl mer bilder när stygnen är borttagna och allt, ska på återbesök den 25/9, men då i Falun.


Och ja, jag är liten och klen i nuläget... Jag kan inte få på mig strumpor själv, kan knappt få på mig trosor,byxor och överdelar. Tvätta håret och fixa frisyren är bara att glömma! Borsta tänderna känns obehagligt i brösten och ja.... Det mesta känns omöjligt. Bara äta är jobbigt, och vårat bord är så lågt att Per får lov att hålla i min tallrik när jag äter så jag ska slippa börja mig fram för mycket (böjer jag mig framåt för mycket så gör det fruktansvärt ont...) Så, nu kan jag verkligen till viss del förstå sig hur mina vårdtagare känner sig när de inte klarar av att utföra en daglig aktivitet... :S  Som tur är så har Per lovat mig att han ska hjälpa mig med allt! Så han kommer nog allt få fixa och dona med mig. Hehe. Sen har Lina sagt att hon kan komma hit och klä på mig om Per inte hinner innan skolan eller liknande. Haha. Usch vad klen jag känner mig...


Summan av kardemumman: Jag är mer än nöjd och valet av att göra ett bröstlyft känns helt rätt! Trots smärtan och en lång läkningstid så känner jag mig hoppfull! :) Jag känner mig redan nu mycket kvinnligare,och det är det jag eftersträvar! :)


Tack för er som lyckönskat mig! Och ett extra STORT TACK till mina vänner som peppat mig både före och efter operationen, ni vet vilka ni är. Tack och puss även till mamma som följde med mig och gav mig moraliskt stöd hela vägen! <3


 
 
Magnus

Magnus

10 september 2008 23:29

GRATTIS!!!
Du tog sats och vågade hela vägen. Starkt gjort. Du är unik!

http://underbara.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

11 september 2008 02:50

Härligt att det gått bra! Får allt erkänna att jag var lite orolig för dig.

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mamma

11 september 2008 08:20

Sååå fina blev de och riktigt rolig var du efter operationen!!

 
Åsa

Åsa

11 september 2008 08:37

Så roligt att höra att det gick bra och att du känner att det var helt rätt beslut.
De kommer säkert att bli ännu finare när svullnaden gått ner osv.
Kram Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Oskar

Oskar

11 september 2008 08:54

Hej! Kul att du gillade mina badrumsgrejer! :)
Lika kul att du blev nöjd med operationen, friskt vågat, allting vunnet!

http://www.5x.se

 
Oskar

Oskar

11 september 2008 10:29

Hehe, kan tänka mig det! Kommer ihåg när jag överansträngde både rygg och framförallt ena axeln på gymmet förut. Tog evigheter att klä på mig. :D Kram kram!

http://www.5x.se

 
Elina

Elina

11 september 2008 12:24

Hej Jennifer!
svar: Ok. Bur skulle aldrig falla mig in att ha honom i. Inte när han ska vara själv i 4-5 timmar. Förbjudet dessutom! Och han har bara hallen och köket att vara i just nu. Plockar undan allting så att han inte ska komma åt någonting, men istället har han rivit upp halva våran korkmatta i köket :( Så det blir nog att ta till hundpsykolog!
Kram

http://www.eliiinas.blogg.se

 
Jonna

Jonna

11 september 2008 17:27

Hej tjejen
ja det värmde mycket, inte många som skriver sådana saker till okända personer, så tack!
Jag kommer ta mig upp ur svackan, det tar bara lite tid.
Och självklart är det medmänsklighet, oroande att man blir chockad nu förtiden när folk visar det. Kärlek och omtanke finns det för lite av nu förtiden tycker jag.
sköt om dig tjejen.
kram

http://vackerheten.blogg.se

 
Elina

Elina

11 september 2008 18:04

Aha ok. Vi har haft vår hund sedan jauari så vi har aldrig haft någon bur åt honom. Och jag provade att låta honom gå in i en kompis bus (bara för att se hur han reagerade) och det gillade han inte alls :S Så jag vet inte om uppfödarna gjort något fel där.
Ja precis. Det är jätte jobbigt att lämna honom själv tycker jag, när jag vet hur han håller på. Och det är ju inte roligt heller, när det är någonting som är söndertuggat när man kommer hem :( Ok, nej men vi stressar inte heller när vi går hemifrån.

Tack :) Dina e söta dom med :)
Han blev 1 år den 1 september :)
Dina då?
Kram

http://eliiinas.blogg.se

 
Elina

Elina

11 september 2008 18:16

Förresten ...
Kul att du är nöjd efter operationen :)
Kram

http://eliiinas.blogg.se

 
Ingen bild

jenny

11 september 2008 18:46

Hej GUmman!! Gött att höra att allt gick vägen. GRATTIS till nya bobbisar:p
Kram från alla oss till dig, sköt om dig
Önskar maidendoggs gänget.

 
Ingen bild

sclicegirl

11 september 2008 19:59

va skönt att de gick bra :) har hålligt tummarna hela tiden (nästan iaf ;) )

 
Natalia

Natalia

11 september 2008 22:23

GRATTIS! Så kul att läsa om att allt gick bra och hur nöjd du är! :)

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

13 september 2008 01:13

SÅÅÅ roligt att höra att allt gick bra och att du är nöjd! Underbart! :D GRATTIS!

http://novastardust.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards