Direktlänk till inlägg 11 december 2007

Tjejsnacksfrågor - säkerhet/djur

Av Jennifer - 11 december 2007 22:00

Säkerhet/djur


  • Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte?   Jag tror inte att djurpoliser direkt behövs här i Sverige. Men vem vet hur djursäkerheten kommer se ut om ett par år?
  • Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte?   Det hade jag nog absolut kunnat tänka mig! Dessvärre hade det varit fruktansvärt att behöva se alla lidande djur - men skulle jag ha en möjlighet att hjälpa djur till ett bättre liv.
  • Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort?   Vad jag kan komma och tänka på så har jag nog inte sett något djur som varit direkt misshandlat. Men självklart har jag stött på djur som jag tyckt synd om. Det är nog oundvikligt att inte störa på lidande djur, tyvärr...
  •  Vad betyder ett djur för dig?   Djur betyder i princip allt för mig! Jag känner mig inte hel utan djur. Djur har alltid varit en del av mitt liv. 
  •  Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som

    skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga?   Ska jag vara helt ärlig så är jag inte särskilt insatt i djursäkerheten. Men jag kan faktiskt tro (och framförallt hoppas) på att den är relativt bra emot andra länders djursäkerhet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards