Alla inlägg under november 2007

Av Jennifer - 18 november 2007 09:22

Ska strax åka iväg till Järbo på Styrelsemöte för Mitt. Ska bli både intressant och kul att planera inför nästa år! :)


Måste bara lägga in en bild på min lilla sötnöt Daizy som idag blir 14 månader - är hon inte för söt med sin IKEA-råtta som huvudkudde? :D

Av Jennifer - 17 november 2007 22:58

Jaaaa, idag har Zelma fått sig ett litet klädesplagg i form av en strumpa! Hon kliar hela tiden på sina sår på nacken och skuldrorna så vi tog en av mina strumpor, klippte sönder den i passande storlek och gjorde två små hål för frambenen - och nu kommer hon inte längre åt att riva sönder sig där! ;) Visst är vi smarta? Hon ser ut som en liten bodybuilder med magtröja. Haha.


För tillfället ligger Zelma och gosar i Pers knä i  soffan medans han lyssnar via webbradion på fotbollsmatchen, Sverige-Spanien. Även lilla Daizy har tryckt ned sig i soffan (har haaaalva soffan för sig själv lillpyret!) Själv har jag intagit platsen här vid datorn med lite choklad och har mina planer på att uppdatera hemsidan. Känner dock ingen direkt entusiasm över det.


Bilderna på Zelma är tagna idag. :)

Av Jennifer - 17 november 2007 16:07

Så här ser SCh KizBaz Phoebe ut i nuläget. Det är idag 10 veckor sedan hon sattes med hane, och jag kände fosterrörelser väldigt tidigt på Phoebe och ungarna ligger nu i väntan på att få komma ut! Bara Phoebe öppnar sig så borde de ploppa ut! ;) I övrigt är hon pigg och ungarna lever rövare inne i magen. ;) Phoebe kanske inte ser alltför tjock ut, men tjock är hon - undrar hur många små knattar det gömmer sig därinne? :D


Av Jennifer - 16 november 2007 21:57

Jag och Per har avnjutit en god middag lagad av MIG. ;) Hemmagjorda grekiska biffar, klyftpotatis, sallad och tzatsiki. Mums! Iof var det ett par timmar sen vi åt, men magen känns fortfarande som en ballong. ;)


Väntar på att IDOL ska dra igång igen! Vet inte vem jag tycker ska åka ut, alla har sådana otroligt bra röster och har olika sångtekniker osv. Jag har iaf mina tre favoriter och det är: Daniel, Amanda och Marie.

Jag känner verkligen för tillfället hur mycket jag själv vill stå på en scen och sjunga - så faaan ska jag söka till IDOL nästa år igen (om det blir ett till år?). Då borde jag ha fått mina nerver lite mer på plats och utvecklat min röst ytterligare. :) I år när jag sökte var jag såååå nervös att mina ben bara skakade när jag sjöng! *fnissar* Fick iaf höra att jag sjöng mycket bra och det är alltid ett STORT +!  ;)


Dagens + i kanten: Umgåtts med bästisen Mia, haft en mysig dag med Per och inte ätit en massa godis (ännu :P) och sjungit en massa. :)


Av Jennifer - 15 november 2007 21:56

Alla marsvinen är pigga, krya och mår bra. Skönt! För tillfället är de 29st abessinier som skuttar runt i burarna. Lite många kanske? Hehe. Utav dem är det 18st som är avelsdjur, resterande är tingade eller till salu. Har 6 jätte söta och sällskapliga abessinier till salu! Två honor och fyra hanar. *blink blink*


Har idag gjort rent alla burarna och kollat igenom dem nogrannt. SCh KizBaz Phoebe är högdräktig och är beräknad att föda nu på lördag. Väntar spänt på hennes ungar då fadern är SV-07 SCh Vidala's Riddoc - tror de två kan komplettera varandra bra (men jag kan ju ha fel med). Sen är SCh KizBaz Don't Talk Just Kiss mest troligen lågdräktig med Riddoc. (blev omparad direkt efter hon fött sin förra kull).


Annars är det lugnt i marsvinsrummet för tillfället. Ungdjuren växer och utvecklas positivt och jag ska nästa helg sätta ihop lite honor med hanar hade jag tänkt, efter utställningen i Julita. :)


Av Jennifer - 15 november 2007 21:24

Det är vad jag har tänkt skriva om i min fördjudjupning på psykologikursen! Tyckte det var ett bra val då jag själv upplevt ångest i många dess former, och det är faktiskt vanligare i världen än vad man egentligen vill tro. Problemet är bara att jag känner mig såååå oerhört nervös, stressad och faktiskt även lite ångestfylld över den här rapporten jag ska skriva! Det känns som att det kommer bli ett så himla stort arbete. Jag ska definiera vad ångest är, jämföra teorier, t.ex biologisk och kognitiv teori mm. Sen ska det vara frågeställningar, syfte, bakgrund, inledning, resultat och en massa massa mer! Så, detta är vad jag kommer jobba med i de kommande två veckorna. Idag hade jag muntlig redovisning på olika psykologiska teorier - det gick bra och jag är godkänd på det. *pustar ut* Nu är det som sagt bara fördjupningsrapporten jag ska göra, sen är kursen avklarad.


Läääängtar tills kursen är avklarad! Inte för att det är tråkigt - men för att det är så pass mycket studerande... Annars så tycker jag psykologi är oerhört intressant! :D Och jag märker hur jag, efter bara två veckor, har börjat analysera nära och kära. Haha. ;)

Av Jennifer - 13 november 2007 23:07

V.46, Sömn


  • Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova?   Jag sover relativt bra om nätterna nu. Har tidigare haft väldigt svårt för att somna pga panikångest och annat. Men nu jäklar somnar jag lugnt ;)
  • Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg?   Det beror på. För att jag åtminstone ska vara på någolunda bra humör så behöver jag minst sju timmars sömn. Hehe. Men det är inte alltid jag "hinner" sova så länge,dessvärre...
  • När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg?   Det är väldigt olika när jag går och lägger mig. Oftast så blir det mellan 23.00-02.00....  Den tiden det mer eller mindre alltid tycks bli är runt 01.00 Har så mycket att göra att tiden inte riktigt räcker till...På vardagarna när jag ska till skolan så går jag upp mellan 06.30-07.30 beroende på vad jag har att fixa med på morgonen osv. Ska jag upp och jobba så lär jag upp vid 05.30 senast för att hinna. På helgerna går jag oftast upp senast 10.00 Får panik om jag "försover mig" och upptäcker att heeeela dagen har gått....
  • Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen?   Visst har det väl hänt att jag snarkat någon gång (oftast när jag är förkyld), gått i sömnen gjorde jag mycket som liten, pratar gör jag däremot mycket och ofta!!! Kan även sjunga i sömnen! ;) Och märkligt nog så får jag till alla tonerna i sömnen. ;) Vet inte alltid om Per uppskattar allt mitt prat när jag sover - har nämligen någon gång börjat skälla på honom, utan någon som helst anledning! HAHA
  • Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka?   Jag sover tillsammans med sambon Per, ibland har även Daizy och Zelma sovit med oss i sängen, men det är ytterst sällan då vi inte alltid uppskattar deras tafatt-lekar i sängen mitt i natten. :P Sen om kompisar sover över så brukar de också krypa ned i sängen - alltid mysigt! Ju fler desto bättre! Haha. :P

Kortfattat: Pratar, sjunger, vänder och vrider på mig i sömnen och uppskattar sällskap i sängen! :D

Av Jennifer - 13 november 2007 22:28

Svaret på biopsin har kommit: För tillfället har jag inte alla specifika ord och latinska namn i huvudet men för att kort sammanfatta det hela så har Zelma reagerat på någonting - en allergisk reaktion. Sen har hon även en viss "inflammation" i huden, vilket är rätt så självklart egentligen. Vad det är hon reagerat på är svårare att säga. Det kan vara alltifrån vaccinationssprutan till foder. Men eftersom hon inte tidigare reagerat på sitt foder får hon gå kvar på samma kost, tillsvidare. Veterinären tror på att Zelma kan vara en väldigt känslig individ, och det kan jag hålla med om. Idag har lillkissen iaf fått en cortisonspruta, och jag ska imorgon till apoteket och hämta ut cortisontabletter som hon ska få ett antal dagar framåt.Jag ska även fortsätta ge henne antibiotika ett par dagar till.


Just nu känns det iaf relativt hoppfullt med Zelma. Men hennes sår är inte vackra, och om hon någonsin kommer få päls på området i nacken är ett stort frågetecken. Huden ser hemsk ut och efter allt kliande. Jaaaaa....


Nu väntar jag bara på fakturan för heeeela detta kalas, men antar att jag får den efter nästa veterinärbesök den 20/11 då Zelma ska dit för en kontroll och Daizy ska få sin vaccinationsspruta. Visst är det synd att pengar inte växer på träd ibland? ;)

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards