Alla inlägg den 12 november 2007

Av Jennifer - 12 november 2007 21:14

Ringde veterinären idag för att höra om labbet hört av sig till honom angående Zelma - men han hade inte hört något.... Imorgon ska jag ringa veterinären Torkel igen, men då för att han ska skriva recept på cortioson åt Zelma. Han frågade hur det var med Zelma - och jaaa, vad ska man säga... Hon kliar sönder sig!!!! Så,nu får det bli cortison för hennes del, fast man inte bör ge unga djur cortison, men vad gör man? Torkel trodde först att hennes sår/exem berodde på foderallergi - men det verkar det inte vara längre. Och det ser inte ut som ringorm eller rävskabb heller tycker jag riktigt. Daizy har inte fått några märkliga sår ännu iaf, och hade det varit ringorm eller rävskabb så borde det ju gå till Daizy med då de är så pass nära varandra hela tiden/dygnet runt. Blir inte klok på detta...


En rolig sak är iaf att jag fick VG+ på min rapport om Arbetsmiljö och säkerhet!!! *glädjeskutt* Så jag borde ha fått VG på hela kursen. *STOLT* I sådant fall är det mitt andra VG på Hittils två kurser! Inte illa pinkat av mig! ;)


Jag har dock tyvärr problem med psykologin... Vi läser både A&B kursen samtidigt, och det är massor! På torsdag har vi ju muntlig examination på första delen kan man säga (mer A-kursen) och jag är inte ens halvvägs med arbetet!!!! :S det är en massa frågor vi ska besvara med två teorier (som vi själva ska välja ut bland alla teorier som finns...) som ska jämföras osv, på ALLA frågorna!!! Sen så ska vi sitta muntligt på torsdag i grupp och få några frågor, och sedan kunna ge teorier osv på dem för att bli godkända... Är super nervös!!! Har värsta ångesten inför det här... :S Imorgon ska jag och Lina träffa läraren och få lite handledning, ska visa upp det minimala jag har gjorthittils då och höra med henne om jag iaf är på rätt väg i själva tänkandet.. *hoppas*


För övrigt så har jag gått både till och från skolan idag (jag och Lina). Hur skönt som helst! Lite drygt att bära väskan bara med alla böcker osv, men det är så skönt att röra på sig. :) Vi har planerat att gå till skolan imorgon med, om vädret är tillräckligt bra. Vi har kommit fram till at det inte är någon höjdare att sitta kalla och våta i skolan och se ut som krigsindianer i ansiktet (smink som kladdat ut sig. haha). ;)


Av Jennifer - 12 november 2007 21:09

Här kommer en bild på de.white roan hanen KizBaz De.light På bilden är han 3 veckor gammal (i nuläget 3,5 vecka) Inte den bästa bilden på honom då han vägrade sitta still! ;) En ursöt hane med mycket charm! Kommer flytta till Pernilla Holmberg, Abbyline's.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards