Alla inlägg den 11 november 2007

Av Jennifer - 11 november 2007 20:36

.. ser i dagsläget (11/11) ut så här! Ingen trevlig syn. Hon har kliat upp nästan hela skorpan i nacken, och såret blir bara större... På den här bilden så ser man även såret mellan skuldrorna. Såret där vätskar och huden har ingen vacker nyans...


Jag smörjer nu in henne igen med fuciderm på hennes sår, förhoppningsvis så kommer det hjälpa. Men, klådan vägrar släppa! Antibiotika får hon med, Antirobe heter den.Varje morgon och kväll ger jag henne antibiotika och smörjer in henne. Imorgon ska jag ringa veterinären igen, och förhoppningsvis har han då fått ett svar från provlabbet av hennes biopsi. *hoppas* Jag sitter här och är jätte orolig över att vi kommer få lov att avliva henne - kanske går det hon har inte att göra någonting åt så enda utvägen är avlivning ELLER så har jag inte ekonomi att kunna ge henne den behandling som krävs... Känns tungt då jag alltid gör mitt allra yttersta för mina djur! Jag lägger ned mer pengar och tid på dem, än vad jag kan göra på mig själv ibland...


På bilderna så ser ni Zelma's sår "before" och "after". Before bilden visar bilden jag tog den 7/11 och after bilden visar bilden från idag... Ingen vacker syn, eller hur? :S Zelma som bara är 4,5 månad gammal med....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards