Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Man måste falla för att kunna växa

Av Jennifer - 20 april 2010 21:00

"Man måste falla för att kunna växa. Man måste falla hårt för att inse att man inte kan ta var dag för given. När man faller så utvecklas man - och när man reser sig upp och klappar bort dammet med händerna från byxbenen så växer man med sin utveckling. Jag lär mig som mest om mig själv när jag precis har fallit för det är då jag måste rycka tag i allt och bygga upp mig sjäv igen. Det är då min kämparglöd börjar elda igång och jag inser vilken in-i-helvetes stridsmaskin jag är!" /Jennifer Krigh


Puuuuh! Hur ska jag enklast och i mest kortfattade drag skriva av mig om vad som har hänt den senaste veckan? I don't know så jag bara skriver helt enkelt så som allt ploppar upp i huvudet. Here we go! Efter att ha fått reda på att jag är av med jobbet hos min brukare från och med 30/4 så rasade heeeela min tillvaro. Jag har varit så nedsänkt och i vild panik med att hitta jobb. Min sömn har varit fucked up, jag har stressat upp mig men samtidigt så lade hela min kropp av. Vet inte hur det där gick till men antar att kroppen och knoppen har gått på sparlåga helt enkelt. Jag har slitit som ett djur med att ringa runt och skicka jobbansökningar till olika jobb inom vården och när jag uppgivet inte såg några resultat - DÅ, lade jag i en ännu högre växel och tröck gasen i bottnen! Och tänk för att det har lönat sig! Ingenting är 100% säkert på jobbfronten i dagsläget men det lutar rätt hårt åt att jag kommer få till mig ett sommarjobb! Och med tanke på att alla jag har ringt runt till redan haft semestervikarier klara inför sommaren så ser jag det här som att ett stort mål är nått. På torsdag ska jag på arbetsintervju på psyket- så håll tummarna för mig! Det är nog på det stället jag helst vill arbeta i sommar för att få ut så mycket som möjligt av mig själv inom vården. Får jag dock inte det här semestervikariatet så har jag några back up planer som kan lösa, till en viss del, några av mina ekonomiska bekymmer.


I lördags hade tydligen jag fest med och efterfest, jahopp! Ingenting jag hade tänkt och hade jag vetat hur allt skulle bli så hade de varit ett stooooooooort NEJ! Jag och Erika W. som bara hade tänkt parta lite för oss själva och sen sticka ut och roa oss lite. Well... Det svinades som fan, mina ljusgråa tapeter i köket är fulla i blå/lila rödvinsfläckar, mitt köksbord är trasigt och min frys ekar rätt så tomt nu mera. Min bitchstämpel har höjts till skyarna då jag flippade ur när det helt plöstligt blev en massa jävla tjaffs och slagsmål vilket ledde till att jag kastade ut folket. Nog sagt om detta för jag tänker inte hänga ut folk eller skriva detaljerat vad som hände. Dessutom är jag bara så vansinnigt trött på folk som inte kan beteé sig. Så var det med den saken. OM man ska bortse från dom dåliga incidenterna så var det en rolig kväll! Och mitt köksbord kommer jag kunna fixa ihop med en herrejösses massa trälim, väggarna får jag vällan måla (kan säkert bli snyggt med en fondvägg i mitt hem!) och frysen den får eka tomt tills jag har fått lönen på fredag. För i nuläget har jag bara två femtioöringar kvar som småglänser lite dystert på det helt trasiga köksbordet. Underbart! Ironi ironi ironi, haha.


På söndagen städade jag hemmet och fy tusan vad tid det tog. Jag förtjänade verkligen en kebabrulle för allt mitt slit! Så jag och Erika W. skramlade ihop våra sista slantar vi hade och handlade bakiskäk. Kan ju inte direkt påstå att man känner sig som en miljonär när man står på en pizzeria och räknar enkronor och ger om vart annat till snubben i kassan, haha. Eftermiddagen bjöd på en solig två timmars powerwalk där vi gick och letade vårtecken. Vi hittade dock bara på en massa små gulingar - tussilagos! <3  Jag som hade velat hitta på vitsippor och en massa slajmigt grodynglar i dikena också. Grodyngel hör faktiskt våren till.


 

Jag som fotograferar gulingarna under promenaden!


Gårdagen bara försvann med jobb, träning och mys. Jag och Niklas gymmade tillsammans för att sen spendera resten av kvällen med att bara vara. Tro't eller ej men vårkänslorna spirar inte bara ute i naturen!


Just nu sitter jag på jobbet. Dödstrött efter att ha varit vaken i stort sett hela natten. Men inom en timme slutar jag jobba och det ska bli skönt att få komma hem och ladda inför nästa arbetspass imorgon. Sista rycket på den här arbetsplatsen helt enkelt.. Har 4 arbetspass kvar. Imorgon, lördag, söndag och sedan tisdag i nästa vecka. Vad konstigt det kommer kännas när det sen är över. Hepp hepp liksom...


Jag måste falla för att kunna växa. Jag faller, jag växer och jag lär mig mer och mer om livet för var dag som går. Livet är som en enda stor mary-go-round och det gäller att hålla i sig hårt för det kan blåsa till rejält i svängarna har jag märkt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards