Alla inlägg den 5 april 2010

Av Jennifer - 5 april 2010 20:45

Nu kan man i princip säga att själva påsken är över! Visst att det är röd dag idag, annandag påsk som det nu så fint heter. But lets face it - det är måndag och ny vecka, dags för nya starka tag! Har iaf haft en toppen påsk med gott käk, alldeles för mycket socker och kolhydrater, mycket träning och det absolut bästa av allt: trevligt sällskap av nära och kära!


På långfredagen tog jag en massa långpromenader med hundarna och gymmade axlar och mage tillsammans med Joel. Fick till ett riktigt bra axelpass - var mer än nöjd när jag steppade ut från gymmets portar :) Var oerhört effektiv hela dagen faktiskt - städade, tvättade, bytte sängkläder, sångtränade lite och kom ihåg att vattna blommorna! Än så länge lever dom trots att dom tills nyligen såg rätt så döa ut, hehe. På kvällen gick jag hem till bästaste brudarna för att bara vara. Hade med mig ett påskägg till Julia, lillskruttan!


Påskafton innebar mera långpromenader med hundarna och ett armpass för mig på gymmet! Körde verkligen slut på både biceps och triceps! Känner att pumpet börjar komma tillbaka, äntligen! Och nu börjar mina biceps verkligen biffa på sig - muskeln riktigt pulserade under huden. Det tycker jag är coolt! Sprang även 30 minuter på löpbandet - tog slut på hela kroppen! Efter all träning var det dags för påskmiddag hemma hos mor och far, gott och trevligt! Sen lärde Joel mig hur man laddar hem filmer med, det var ju busenkelt, haha. Hello yxskaft! ;) När kvällen väl kom så knatade jag hem till Niklas för att kika på film och käka sushi! GOTT! Det var verkligen en toppendag på alla plan - glädje!


Påskdagen fortsatte i samma anda som dom tidigare dagarna - långpromenader med doggarna och träning. Tränade ben för första gången sen sprickan i foten och inte då att jag ska ha lite lättare vikter. Nääähäää, jag smackade på med vikterna jag haft innan och det gick suveränt, MEN, det krampade det rejält i vaderna, låren och arslet efteråt haha. Inte för att benen är min starkaste muskelgrupp på gymmet men jag utmanar alltid musklerna till det yttersta. Jaja förutom all träning jag ägnade mig åt så passade jag på att cykla med hundarna - solen sken ju så underbart! Lånade Linas cykel och började cykla med Ebba och när hon var trött så var det lilla Trixies tur att få motioneras. Daizy, hon fick åka i cykelkorgen eftersom hon inte får springa pga avsaknaden av den vänstra höftkulan. Hon såg då så nöjd ut ändå, njöt av att skjutsas runt i solskenet medans Trixie studsade på glatt där nere och kikade upp på henne ;) På kvällen sen kom Niklas förbi, mys!


Och idag är det ju som sagt annandag påsk och jag jobbar ett 14 timmarspass! Inte så tokigt ändå med storhelgs OB, tack och bock! Och när jag kommer hem efter 22 ikväll så ska jag och Joel dra en repa på gymmet. Och jag tror att det blir ryggen som ska piskas! And then - doggywalk, shower and sleeeeeeeeep!


  

Färgglad och påsksöt!

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards