Alla inlägg den 1 april 2010

Av Jennifer - 1 april 2010 20:35

Vill önska er alla som läser min blogg en riktigt Glad Påsk! Vänner som ovänner samt ytligt bekanta -  hoppas att alla får en skön helg med en massa god mat, godis, roliga händelser och äventyr samt kärlek och värme från dom ni gillar allra mest!


Själv har jag inga planer alls för påskhelgen, jag väljer att ta allt som det kommer! Men en sak jag vet är att jag ska omge mig kring personer jag tycker mycket om :)

Puss


  


Av Jennifer - 1 april 2010 18:45

Eller näää, de vettja ingenting om. Tror ingen har lurat mig ännu och det var vällan för väl det - jag går på det mesta man säger till mig, på gott och ont haha. Minns att när vi tre syskon var yngre så lurade min lillebror mig att det bodde en orm i toaletten så jag vågade inte gå på toa - vilket resulterade i att jag studsade ut och kissade i blomrabatterna längs med husknuten framför grannarna hela dagen istället. "April april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill". Nog om detta! Var över en vecka sen sist jag bloggade. Och vad har då hänt sen dess...

 

... Jag har tränat en del, försöker kicka igång kroppen på gymmet igen sen förkylningen men det går segt. Men skam den som ger sig! Har även satt igång att springa igen, lite smått. Känner inget sug att springa/löpa men jag måste verkligen! Vill få upp den där toppenkonditionen jag hade tidigare för då kickade jag verkligen ass!


... Mina tre hundar har börjat med sina vårlöp. Daizy och Trixie började i förra veckan och Ebba påbörjade sitt idag. Känns inte som jag behöver nämna så mycket mera angående detta - alla som haft löptikar vet hur deras hormoner "förvränger" dom till antingen stöddiga små monster eller till menlösa jävlar... Kind of.


... I helgen som var så har det vart full rulle! Niklas bjöd mig på båtkryssning, fick det i födelsedagspresent av honom. Riktigt sweet!!!! Vi åkte tillsammans med hans polare Pontus och Björn på Rockklassikerkryssningen som Silja Galaxy anordnade. Hade ruskigt roligt på kryssningen och träffade en massa schysst folk. Och som vanligt så var jag mer vild än tam, haha!  På lördagen fortsatte vi festandet hos Björn och sen slaggade vi över där. Dock fick jag och Niklas åka hem tidigt på söndagsmorgonen så jag kunde ut och gå med hundarna. Resten av dagen spenderades i princip liggandes i sängen och på soffan. Trötta, trasiga och slitna - men nöjda ändå. :) Och jag kan då lova att jag Har ALDRIG någonsin blivit så bortskämd någon gång förut! Det kändes ovant. Fick nästan lite skuldkänslor eller något ditåt... Men sen tog jag mod till mig och insåg att även jag förtjänar att bli bortskämd och uppskattad samt uppmärksammad till tusen! :)


... Den här veckan har jag tränat, myst lite och jobbat. Har jobbat hos båda mina brukare den här veckan faktiskt.  I tisdags hos min "ordinarie" brukare, igår hos den kvinnliga brukaren som jag bara varit hos ca. åtta gånger och idag tillbaks igen hos min "ordinarie". Jobbar tills 21.45 ikväll och den här dagen känns som den längsta någonsin på oerhört länge! Är så trött och känner mig opepp. Har inte orkat bry mig ett dugg om mitt utseende idag. Vissa dagar så bryr jag mig helt enkelt inte.  Trodde dessutom jag skulle få ett migränanfall tidigare idag på eftermiddagen men efter en stunds vilopaus med slutna ögon lyckades jag skrämma iväg den! :)


Kan för övrigt berätta att idag, just IDAG är det ett år sedan jag satt i polisförhör angående allt det som rådde då och en fruktansvärt skrämmande livssituation. Det är ett år sedan som det exet jag hade då blev hämtat av polisen. Och slutligen ett år sedan jag fick tillbaka MITT hem! Vet att så fort polisen hade hämtat exet skyndade vi (jag och min familj) oss att byta lås på dörren och jag började äntligen få min frihet tillbaka. Jag behövde inte ha någon runt om mig 24/7. Några dagar senare städade jag och mamma ur hela lägenheten från golv till tak - jag ville inte ha en endaste lukt eller sak framme som kunde påminna mig om honom. Mitt hem vart skinande rent och jag började äntligen kunna andas fritt. Slippa den kvävda känslan även om allt inte var över till 100%... Helt över var allt under sommaren. Men min

rädsla försvann i april månad. Det var då jag blev stark.



 

 Den här texten stämmer helt klockrent in på hur jag kände förut. Hur jag har levt under flera år, nästintill. Det här är en låt som berör. Varje gång jag hör den här låten så tänker jag bara på hur jag har slagit mig fri. Jag hör texten som om den vore i dåtid.  Jag är inte längre den där asfaltsblomman som blir stoppad. Jag växer numera fritt. :)

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards