Alla inlägg den 7 april 2010

Av Jennifer - 7 april 2010 22:15

Sovmorgon idag igen, lyxigt! Men det förtjänade jag då jag ska jobba fyra långa dagar på raken nu, sen är jag ledig en dag och sen pang på't igen med fem långa arbetspass i sträck... Well well! Tillbaka till idag... Kickade igång dagen med ett pass på gymmet! Plågade benen och magen lite och jag kände att jag fortfarande var helt slut i benen sen söndagens hårdpass av benen, haha. Sen gick jag en timmes powerwalk med hundarna innan jag duschade, piffade till mig lite och torkade av golven. Blir tokig på allt grus som släpas med in av hundarna och för att inte tala om att dom bloar överallt! Känns som jag inte gör annat än går med skurmoppen i handen i tid och otid här hemma. Hela dagen har iaf sprungit iväg idag och på eftermiddagen passade jag på att baka sega hallonrutor och vara lite allmänt huslig. Det är hur många som helst av mina FB-vänner (fruntimmer of course) som bakar och är händiga i köket så då vill ju inte jag vara sämre haha. Är ju skoj att baka och desto roligare att provsmaka efetråt :P


När klockan blev runt 17-tiden så kom Anna och hämtade upp mig för vi skulle ta oss en ridtur! Äntligen! Som jag har längtat efter att få sitta på hästryggen igen! Var tre år sen sist men det märkte jag inte av. Det är som att det sitter i ryggmärgen hur man ska göra i hästhållning och i ridning. Jag fick börja med att rida nordsvensken Hero som är oerhört kraftigt byggd, han är en riktig brukshäst med bred rygg - benen gick knappt runt honom, haha. Sen fick jag rida Annas häst Tomten, fina fina Tomten! Han är ett Franskt Varmblod och han var den hästen jag faktiskt senast red, då för tre år sedan. Jag var medryttare på honom medans Anna väntade sitt andra barn. Förr red jag ju en 4-6 gånger i veckan - på just Tomten. :) Han kändes faktiskt sig lik trots att han blir hela 22 år nu till sommaren, otroligt! Bildbeviset på att jag är back on track på hästryggen igen ;) Första bilden är på mig och Tomten och den andra bilden är på mig och den giganstiskt breda Hero! Det syns kanske inte så tydligt på bilden, men Hero är B R E D!


                                     


Det var verkligen en glädjekick att kasta sig upp i sadeln igen (tack tack tack så hemskt mycket Anna!!!) och hör till dagens bästa! Men något som piggade upp min dag enormt mycket och som fick mig att dra på smilbanden var faktiskt något så enkelt som några mysiga pussar. Det gjorde mycket för humöret :)



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards