Alla inlägg under mars 2008

Av Jennifer - 4 mars 2008 21:13

Vet inte riktigt vad jag kände under dagens krematoriumbesök. Var blandade känslor av avsmak, nyfikenhet, illamående osv. Klassen hade studiebesök på Skogskapellet i Falun där vi fick se hur en kremering gick till. Fick gå in i kyl/frys rummet där alla kistorna stod med de avlidna i - och därinne luktade det inte gott... Det luktade sött,surt,fränt, en allmänt äcklig doft. Sen fick vi se en kista föras in i själva ugnen, tog ca. 30 sekunder sen stängdes luckan igen om kistan. Fick även titta in genom ett runt litet glasfönster och se själva kremeringen. När jag tittade så var det inte alltför mycket kvar av skeletett; det var bröstkorgen, revbenen och en liten del av skallbenet kvar. Var faktiskt riktigt obehagligt att se hur skelettet brann och slutligen "försvann"...


För att liva upp stämningen bestämde några av oss i klassen att käka kinamat! Mums! Sen var vi in på Djurmagazinet och kikade lite. Jag köpte två nya hundleksaker åt vovvarna. Dessvärre har Ebba redan bitit sönder den ena och börjat plocka ut det där "goooooooda" luddet som är i. SUCK!


Imorgon ska vi ännu en gång diskutera döden, och den palliativa vården. Slutar klockan 12.00 iaf - alltid något att se fram emot. ;)



Av Jennifer - 3 mars 2008 22:34

Cyklat 60 minuter vilket blev 42,62km och jag är av med 639kcal! Har även gjort 100 situps - tycker dagens träning känns helt okey. ;)

Sen har jag även såklart den "vardagliga motionen" med promenader. :)

Av Jennifer - 2 mars 2008 22:08

Idag är det stora slappardagen här hemma! Både jag och Per är ngt sega sen gårkvällen då vi och Mia var ut på krogen. Kvällen började bra och jag drack en massa och hade skoj. ;) Blev lite vansinnig när en utländsk karl daskade till mig hårt på stjärten när jag dansade och gjorde tappra (men äckliga) raggningsförsök! Han åkte på onda ögat och en armbåge i magen! Ute på krogen träffade vi på Mia's kompisar Krille och Sophie - och de var riktigt trevliga. :) Krille skjutsade även hem mig och Per efter krogen, så det var riktigt snällt! Krogenbesöket slutade väl inte särskilt bra dock, men men. Väl hemma tackade vi mamma och gudmor Annika för hundpassningen och när de hade gått slängde jag snabbt av mig klänningen och började fylleäta och dricka litervis med vatten. :P


Vaknade vid halv ett tiden idag och kände mig rätt så mör. Vid fyra tiden hade pappa åkt till våran snälla bonde och hämtat 22 höbalar som jag och Per kånkade och bar på - så nu är höförrådet fyllt igen. Jag är riktigt tacksam över att pappa, mamma och Per hjälper till med sådant som rör marsvinen! Kan även tillägga att Per är grymt allergisk mot hö...


Nu är det kväller och jag är fortfarande mör, men piggare. :P Vi ska om en stund sätta oss och kika på någon film. :) Ha lite söndagsmys med något gott att äta om man orkar det. Jag åt en halv pizza tidigare idag och magen är fortfarande stor som en ballong! :S


Imorgon är det en ny vecka och nya tag som gäller! Kan faktiskt stoltsera med att jag den här veckan har cyklat 15mil, joggat 20minuter,gjort 400situps och varit ute och gått en massa. Börjar jag inte gå ned i vikt snart så vet jag inte vad jag gör!


Av Jennifer - 2 mars 2008 21:43

v.9, Djur


  • Har du några djur, ras och vad heter de?   Jag har två hundar. Shih tzu/Powder Puff tiken Daizy-06 och Franska bulldogg tiken Ebba-07. Sen har jag ett helt gäng med marsvin - alla dem finns med på min uppfödarhemsida.
  • Är det nåt djur du skulle vilja ha, vad?   Jag har alltid velat ha en egen häst! Det har varit min stora dröm sen jag var liten flicka - mitt tredje ord var häst. ;) Men med tanke på kostnaderna och att tiden inte riktigt räckt till har jag hittils i alla år nöjt mig med att vara medryttare osv. För tillfället har jag ingen tid alls åt en häst...
  • Är det nåt djur du INTE skulle vilja ha, varför?   Jag vill absolut inte ha spindel eller orm, eller något sådant djur! Men eftersom Per gärna vill ha något av detta så lär jag väl härda ut. *gulp* Jag har ju mina marsvin - så då lär ju han också få ha något. Gaaaaah! :P
  • Om du fick vara ett djur en dag, vilket, varför just det?   Kanske en fågel, en fri flygande fågel.
  • Finns det något djur du är rädd för, vilket?   Alla småkryp, spindlar, ormar osv! :S

Av Jennifer - 1 mars 2008 11:49

Nu är det äntligen mars - och det innebär att jag snart fyller år! ;)


Den här månaden kommer vara fullspäckad! Idag är det ett krogenbesök som gäller, ska på två marsvinsutställningar  innan månaden är slut, ska jobba några helgdagar, min praktik på gynekologmottagningen börjar, det blir påsk och jag fyller år på själva påskdagen i år osv. Sen är det ju mycket annat som tar upp tiden, så som det brukar vara när man är vuxen. :P


Tänkte lägga upp två riktigt nytagna bilder på Ebba som nu börjar bli sååå stor så stor! Ett riktigt litet kraftpaket är vad hon är! :D




Av Jennifer - 1 mars 2008 11:38

Nu tyckte jag att det var på tiden att avsluta röstningen!


Är du som läser min blogg...

  • Kvinna - 90,9%
  • Man - 9,1%

Hela 44 stycken har lagt ned "energi" på att rösta, skoj tycker jag! :)


Nästa omröstning blir att handla om våren! :D

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards