Alla inlägg under mars 2008

Av Jennifer - 15 mars 2008 11:53

Ska strax gå ut till simhallen med Joel för att simma lite. Har ett enormt sug efter att simma! Det känns så jäkla bra i kroppen efter - och det är m y c k e t roligare att simma än att cykla på min spinningcykel! :P


Blev ingen utställning för mig idag. Kändes inte lönt att åka med bara ett djur som dessutom inte är i toppskick i dagsläget. Han är ngt för tunn och slynglar fortfarande. Så, det blev till att ta en sovmorgon idag istället för att gå upp tidigt i ottan. Och det var SKÖNT med sovmorgon!


Dags att gå :D

Av Jennifer - 13 mars 2008 20:42

Haha. Näää, så långt har jag inte gått (ännu). :P

Men en liten förnyelse har jag allt fått då jag varit till frissan och klippt mig! Min hästlugg som jag haft innan kommer förhoppningsvis bli ett minne blott då jag nu försöker få till en sidbena - det borde ju bli snyggt? Eller? :P För tillfället har jag en massa toning i håret med då Per agerat frisör här hemma nu och piffar till mig. Haha. Efter allt detta blir det ansiktsmask och sådant mys som gör att man känner sig fräsch! :D


Dagen idag har ägnats åt skola, frisörbesök, matlagning - hemmagjorda köttbullar (mums!), marsvinen och träning. Cyklade 40 minuter, det blev 28km och 424kcal. Sen gjorde jag även 100 situps och försökte mig på några armhävningar - ser bra rolig ut när jag gör armhävningar! HAHA. :P


Dags att skölja ur håret! :)

Av Jennifer - 12 mars 2008 23:10

Chris Brown - With you


(Chorus)

 Oh!
I'm into you,
And girl,
No one else would do,
'cause with every kiss and every hug,
You make me fall in love,
And now I know I can't be the only one,
I bet there heart's all over the world tonight,
With the love of they life who feel..
What I feel when I'm

With you, with you, with you, with you, with you girl

With you, with you, with you, with you, with you




Av Jennifer - 12 mars 2008 21:39

Tog mig en rejäl och ofrivillig sovmorgon imorse - gick upp halv 12! Hatar egentligen att gå upp försent, hela dagen springer ju iväg då! Har kommit in i en period där jag är så trött så trött... Har vågat erkänna för mig själv att jag faktiskt är deprimerad igen... Jäkla skit! Men jag ska ta mig ur det, det gäller bara att jag håller mig flytande och jobbar med mig själv. Sätter upp rimliga mål, försöker puscha på mig själv (och att andra kan hjälpa till med att puscha igång mig) och att jag inte bränner ut mig! Det sistnämnda är något jag har väldigt lätt för...


Har faktiskt hunnit med en hel del idag trots min ofrivilliga sovmorgon (orkade bara inte gå upp...). Har städat åt alla marsvinen och pysslat lite med dem. Har fyllt på spån och hö i transportlådorna inför helgens utställning och sen har jag kännt lite extra på SCh KizBaz Look at me och hon har allt börjat öppna sig nu! Så, det borde verkligen komma bebisar inom några dagar - spännande! När jag var klar med marsvinen skyndade jag mig hem för att ta hand om disken och sedan laga mat - grekiska biffar med ris och broccoli. Gott! :P Efter maten (och disken) gick jag och Per i rask takt ut till simhallen för att simma några längder. Jag simmade även idag 40 längder på 30 minuter. Duktiga Jennifer! :) Efter simmningen gick vi i rask takt hem. Det är en promenad på ca. 20-25minuter - härligt!


Nu sitter jag och är nördar mig medans Per är på gymmet och tränar. Och jag ska börja gymma sen, när jag känner mig starkare psykiskt. I nuläget får min egna cykling och simmningen vara min träning (+ att jag promenerar).


Dags att ge hundarna sin kvällsmat och sedan ut på promenad med dem. Efter det ska jag träna lite uppställning med Ebba. Jag försöker iaf få till allt inför hennes kommande utställningskarriär! ;) Men jag är verklgien en nybörjare på allt som har med hundutställningar att göra! :P




Av Jennifer - 11 mars 2008 22:04

Nu har det gått några dagar sen sist jag bloggade! Har bara inte haft tid att sätta mig till ro och skriva av mig lite. Och jag behöver verkligen skriva av mig för att få lite "tyst" i skallen. Har sååååååååå mycket där inne som snurrar! Både massa positivt och massa negativt...


Har haft en kanon helg med mina bästaste vänner! :) Per - som även är min sambo och Mia som jaaaa, hon är inte riktigit klok men jag gillar henne skarpt än då! ;) Hon och jag är extremt mystiska! Fredagsnatten spenderade jag och Mia genom att studsa runt nakna (vid ett tillfälle hade vi underkläder på oss) i lägenheten och sjunga medans Per fick spela musik på högsta volym! Helt tokiga var vi och jaaa - det är nog bara med Mia som jag verklgien kan släppa loss ordentligt! :P Jag tror vi har någon märklig inverkan på oss båda. ;) När vi väl skulle sova gosade vi alla tre in oss under täckena och myste och babblade på rejält. Och JAG somnade självklart först - har en tendens att göra det nuförtiden. Haha.


På lördagen tog vi en rejäl sovmorgon och vaknade först halv 12, men gick inte upp förrenn en timme senare :P Så sköööönt att ligga och dra sig i sängen! Sen varv det dags för simning, simmade 40 längder på 30 minuter. Tror det är en helt okey tid, jag kan inte där där men jag är nöjd. :P Sen hader vi myspys med tacos och till kvällen kom Krille och hälsade på oss och busade runt! Fast det var mest jag och Mia som röjde runt! Dansade och låtsasbråkade. :P


Sen var det dags för helgens sista dag, söndag. Den dagen var trist då Mia skulle hem... Men ähh, vi käkade lite tacos och så blev allt bättre! :P Men det är alltid så tråkigt när Mia ska hem, blir värsta nere då... Jaja, vi ses ju snart igen förhoppningsvis. :) På kvällen hade jag och Per filmmys, tittade på en rolig komedi med Ben Stiller - charmig karl det där! Haha.


Måndagen var en seg dag. Jag kände mig allmänt deprimerad och var helt ur gängorna. Men trots det hade jag och Per mysigt. :) Och jag tränade på kvällen, cyklade 40 minuter. Har bestämt mig för att inte cykla mer än 40 minuter per gång. Det får räcka så - huvudsaken jag rör på mig, och 40 minuter är inte illa pinkat faktiskt. :P


Idag, tisdag! Suttit och "lidit" i skolan. Våra senaste lektioner har verkligen varit tråkiga! :S Pga av en dryg huvudvärk och att jag var allmänt less på lektionen så valde jag att gå hem på lunchen - skönt! Ägnade den tiden åt att slappa lite och träna med Ebba. :) Sen har dagen ägnats åt matlagning, disk, mata marsvinen och sedan träning! Jag och klasskompisen Emelie tog oss iväg till simhallen för att simma. Jag börjar kunna gå in i badhus nu utan att få den där ångestattacken krypandes... Men visst finns den där och vill ploppa upp - men det ska den inte få göra! Visst: Jag ahr inte den där drömkroppen jag vill ha, jag är inte smal, jag är inte snyggast - men jag har all rätt i världen till att våga visa mig ute, och speciellt då i bikini! *ryser* Så nu jäklar lär jag försöka hålla i simmningen! ;)


OJ! Blev ett långt innlägg det här! :P Hade bara så mycket jag behövde skriva av mig - och då kan det bli så här. ;)


Av Jennifer - 7 mars 2008 22:13

Hann inte med att skriva blogg igår då dagen ägnades åt städning, massa pysslandes med hundarna och träning. Sen kom även Mia hit! :) Jag var riktigt duktig i torsdags! Först cyklade jag 40 minuter vilket blev 28km och 424kcal. Sen när Mia hade kommit gick vi till simmhallen för att vara med på ett vattengympapass! Mitt första någonsin och gud vad jag skämdes! Haha. För det första får jag ångest bara jag ska behöva visa mig i bikini/underkläder (för mig själv), sen att andra människor kan stirra ut mig! Sen så visade det sig att ledaren för dagens pass var en manlig sådan, en stilig karl! Och där stod man i bikini, eller bikini och bikini... Sportbh och bikinitrosor - färgmatching och snygghetsfaktor = noll! Skämdes som bara den! :S Sen skvätte alla dessa tränade damer en massa vatten på en under övningarna! Haha. Men förutom all vattenkastning och själva ångesten så kändes det skönt att motionera runt i vattnet! Efter vattengympapasset simmade vi i ca. 20minuter. Så det blev en del träning ändå. :) + att vi promenerade hem, skönt!


Idag, fredag har jag, Per och Mia tagit oss en tur till kupolen för att shoppa lite! Jag hittade två fina toppar inne på Gina Tricot, tjusiga hipsters på Lindex (ääääälskar hipsters - har tusentals! :P) och lite hårklämmor på Glitter mm. Så nu är jag ngt fattigare... Attans! :P Sen på eftermiddagen kom en marsvinsbekant och hämtade hem marsvin, hela fem stycken blev det! Tror och hoppas att hon kommer bli nöjd med dem! :) Och kvällen har ägnats åt att gå ut och käka middag på en restaurang här i Säter - mycket gott och min mage är stor som en fotboll! Resten av kvällen kommer nog ägnas åt massa mys och flamms, så som det brukar bli när Mia är här och leker med oss! Hon är verkligen min och Pers bästaste bästis! :D


Och nu ska jag faktiskt ta och klaga av mig lite! Jag tränar hårt och äter ordentligt, äter knappt något onyttigt längre (får unna mig något på helgen bara) och rör verkligen på mig! Men trots detta står faktiskt vikten stilla???!!! Jag cyklar i regel 12-15mil i veckan, gör minst 400-500situps i veckan, är ute och går mycket osv. Men neeeeeeej... :S Känner mig jättedeprimerad och apful! Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan! Antar att jag inte går ned i vikt av cyklingen längre. Har hört och läst att om man gör en och samma träning för mycket så går man inte ned i vikt av den. Stämmer det? Har jag cyklat "för mycket" för att minska i vikt?  Tycker det är så konstigt att ingenting händer då jag gör av med massor av kalorier per dag och vecka! Blir så less... Jag som gör så mycket - varför kan inte jag få gå ned i vikt, så som jag gjorde innan? Faktum är att jag rör mig mer nu än vad jag gjorde tidigare när jag gick ned 40kg i vikt! Gaaaaaaaaaaaaah!




Av Jennifer - 5 mars 2008 22:48

I skolan diskuterade vi den palliativa vården och jag försökte delta aktivt för att verklgien visa läraren att jag kan och vill. Men, det är så drygt för jag är inte en sådan person som hela tiden måste synas och höras (även om man kan tro det om mig), och i våran klass är det nästan som att den som pratar högst och övveröstar alla "vinner". Men jag kommenterade och diskuterade på några punkter iaf, utan att höja rösten! ;)


Marsvinen har idag fått städat i sina burar och alla klor är klippta på dem! För tillfället är det 26 marsvin i mitt "stall". Men en av mina avelshanar, är ute på parningsuppdrag för tillfället. Idag flyttade två små marsvinspojkar till sitt nya hem i Falun - lycka till med dem! :) Har fortfarande några marsvin till salu! Har bestämt mig för att sälja den snygga KizBaz Hey You då han dessvärre har en lifter/dubbel och den stör mig. Hade jag haft tillräckligt mycket med plats hade han fått stanna då han har massor att ge i avel rent rastypiskt och stammässigt! SCh KizBaz Look at me är stooooooooor om magen och bebisarna sparkar för fulla muggar där inne! Ska bli sååå spännande att se om hon får lika fina avkommor den här gången som sist!


Dagens träning har resulterat i 60 minuters evigt cyklande vilket blev 43km och jag blev av med 646kcal idag med! Dessvärre har mina lår blivit nästintill skinnflådda då sadeln skaver mot baksidan av låren när jag trampar på så där ordentligt och fort jag vill göra. (Det skaver igenom shortsen, mindre skoj...) Så jäkla drygt! Men ähh, vill man vara fin får man lida pin! :P


Nu har jag tänkt att Per ska få massera mina axlar och nacke lite, är tokstel och har fått några knutor... Hoppas Per vill massera mig, får vällan flirta in mig lite! Haha. :P


Av Jennifer - 4 mars 2008 21:32

Cyklat 60 minuter vilket blev 43km och jag är 646kcal "lättare" + att magen fick sig en workout av de 100 situpsen!



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards