Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

Slappardagen!

Av Jennifer - 2 mars 2008 22:08

Idag är det stora slappardagen här hemma! Både jag och Per är ngt sega sen gårkvällen då vi och Mia var ut på krogen. Kvällen började bra och jag drack en massa och hade skoj. ;) Blev lite vansinnig när en utländsk karl daskade till mig hårt på stjärten när jag dansade och gjorde tappra (men äckliga) raggningsförsök! Han åkte på onda ögat och en armbåge i magen! Ute på krogen träffade vi på Mia's kompisar Krille och Sophie - och de var riktigt trevliga. :) Krille skjutsade även hem mig och Per efter krogen, så det var riktigt snällt! Krogenbesöket slutade väl inte särskilt bra dock, men men. Väl hemma tackade vi mamma och gudmor Annika för hundpassningen och när de hade gått slängde jag snabbt av mig klänningen och började fylleäta och dricka litervis med vatten. :P


Vaknade vid halv ett tiden idag och kände mig rätt så mör. Vid fyra tiden hade pappa åkt till våran snälla bonde och hämtat 22 höbalar som jag och Per kånkade och bar på - så nu är höförrådet fyllt igen. Jag är riktigt tacksam över att pappa, mamma och Per hjälper till med sådant som rör marsvinen! Kan även tillägga att Per är grymt allergisk mot hö...


Nu är det kväller och jag är fortfarande mör, men piggare. :P Vi ska om en stund sätta oss och kika på någon film. :) Ha lite söndagsmys med något gott att äta om man orkar det. Jag åt en halv pizza tidigare idag och magen är fortfarande stor som en ballong! :S


Imorgon är det en ny vecka och nya tag som gäller! Kan faktiskt stoltsera med att jag den här veckan har cyklat 15mil, joggat 20minuter,gjort 400situps och varit ute och gått en massa. Börjar jag inte gå ned i vikt snart så vet jag inte vad jag gör!


 
 
Ingen bild

Mamma

3 mars 2008 07:47

Förresten så har du redan börjat gå ner i vikt. så det så

 
Ingen bild

Hanna

3 mars 2008 17:05

Men sluta sup så mycket då, så kanske du går ner i vikt! Alkohol innehåller ju massor av kalorier......

 
Ingen bild

Jennifer

3 mars 2008 17:36

Mamma: Jaaa, lite faktiskt! :)

Hanna: För det första; jag är ute och roar mig, drickandes alkohol max en gång i månaden (knappt ens det). Och jo tack jag vet att det är mycket kalorier i alkohol! Därav att jag nästan aldrig dricker det. Och om man äter rätt och tränar regelbundet så minskar man i vikt - jag om någon borde veta det då jag tidigare har gått ned 40kg genom hård träning och rätt kost MEN jag kunde även då äta något gott om helgerna och även dricka alkohol vid några få tillfällen. Men tack så mycket för din kommentar. Och om supa mycket är att göra det max en gång per månad - ja då är jag väl etylitiker då (alkoholist)!

 
cecilia

cecilia

3 mars 2008 19:49

Du är så lågt i från en alkoholist man kan bli jennifer !...Du är inte ute mycket och roa dig så när du väll är det..roa dig ordekligt det skadar inte..

http://cecylia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

cecilia

3 mars 2008 19:51

ibland måste man släppa loss och på vilket sätt man gör det är ju personligt..

 
Ingen bild

Sanna

4 mars 2008 19:58

lev livet gumman o skit i resten! :) kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards