Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Jennifer - 6 maj 2009 22:02

Med en massa känslor i uppror tog jag på mig springskorna och stack ut och sprang min gamla runda på 6km! Det kändes galet tungt och benhinnorna smärtade men jag struntade i det och fortsatte springa! Det kändes så skönt att få tankarna på annat en stund och att kunna samla dom in i sina "små fack" igen. Tog efter springturen en promenad med mina små doggisar i kvällssolen, mysigt. Mina hundar betyder massor för mig verkligen! Dom har sina egna personligheter och är bara helt jävla galna! :) Melikie!


Kvällsmålet idag blev lite färsk ananas och en fruktsmoothie - galet gott! Tog mig nyss en lååång och skön dusch och har bäddat rent i sängen så det ska bli såååå jävla skönt att lägga mig sen, eller snart rättare sagt. Har faktiskt för EN gångs skull tänkt lägga mig i tid. Ska alldeles strax krypa ned i sängen och gosa in mig. Ska prata lite i telen med min darling också. Patrik är det mest underbara som har hänt mig i år! Kärlek!

Av Jennifer - 6 maj 2009 17:08

Bury all your secrets in my skin
Come away with innocence, and leave me with my sins
The air around me still feels like a cage
And love is just a camouflage for what resembles rage again...



 

Idag är en sån där dag när jag känner mig instängd. Mina känslor känns instängda! På utsidan ler jag och skrattar - men på insidan brister jag... Jag riktigt känner hur all dold ångest vill bubbla upp till ytan, men jag är stark och jag har lärt mig trycka undan den... Ibland är jag för stark för mitt eget bästa... Alldeles precis fick jag en känsla, en känsla av att vara mindre än minst. Att jag är så jävla lätt att trampa på, den som inte syns den behöver man inte bry sig om. På ett ungefär. Det har varit så himla mycket nu i vår att jag inte riktigt tror att jag har hunnit med. Men samtidigt så har jag haft läget under kontroll och verkligen kämpat! Och jag har hittat mig själv ännu mer och kommit ur allt mycket starkare och jag har lärt mig säga ifrån på ett sätt jag inte riktigt kunde förut. Varför får jag då alla dom här tankarna och känslorna jag har just nu?



 

My heart is just too dark to care. I can't destroy what isn't there



 

Jag blir så jävla arg på mig själv när mina egna tankar lyckas trycka ned mig! Antar att det beror på all skit jag har fått tagit från tidig tonåring till ung vuxen kvinna - där jag står idag. Hela min resa genom livet har varit ojämn och jag har kämpat något fruktansvärt! Det har varit många motgångar och höga berg att bestiga - men bakom varje berg har något nytt, spännande och fantastiskt väntat mig!


Som min fina och älskade låtsasstorasyster Elin skrev till mig tidigt i våras:

Du är stark, vild, vacker och fri. Du är omgiven av upplevelser och nya möjligheter som är mogna att plockas när du är redo för det.


Av Jennifer - 6 maj 2009 15:06

Det blir inget Peace and Love för mig i år heller... :( Ska jobba hela den helgen, tre 14 timmarspass på raken + att jag även ska jobba två 9,5 timmarspass mitt i veckan... Trist att missa P&L!! Men lär försöka se lite positivt på det iaf - jag spar in pengar och kalorier samt att jag tjänar pengar. Då känns det genast lite bättre. Men bara lite...



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards