Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Jennifer - 17 februari 2008 21:10

Nu har helgen sprungit iväg och det känns som om jag inte hunnit göra något alls! Men i princip har jag gjort en hel del.


Lördag: Gick upp tidigt för att åka iväg till jobbet. Det gick bara bra och ingen sur pensionär skällde på mig. Tycker en del russin har för vana att vara otrevliga och tycka sig vara "högre i rang" än oss som hjälper dem. Men visst finns det en massa guldklimpar med! Fick ha hand om några sådana både lördag och söndag, och då känns det bra! :) Mamma kom och hämtade mig på eftermiddagen när jag slutat jobba. Vi tog oss en "snabbis" på ICA Maxi på ca. en timme! Helt sjukt vad tid det tar att handla där! På efetrmiddagen blev marsvinen ompysslade och även hundarna. Daizy och Ebba fick varsina välbehövda bad på kvällen med. På tal om Daizy så ahr hon fått någon konstig klåda (åååååå neeeeej!) så imorgon ska jag ringa veterinären om det och inte röntgen. Blir tokig på alla veterinärbesök hit och dit! Faaaaaaaaaaan! Daizy går iaf med krage på sig när hon inte är under uppsikt eller leker med Ebba, då når hon iaf inte att bita sig på ryggen/bakdelen där klådan sitter. Vad kan det vara för ngt? För att fortsätta skriva om lördagen så kom Mia, Sophie och Krille på besök hos mig och Per under Melodifestivalen - vi hejjade på kebabpizza låten då den var så jäkla charmigt roligt dålig! Hahahahaha. Men den gick ju inte vidare, det var nog lika bra det. ;)


Söndag: Gick upp tidigt idag med för att åka till jobbet. Gick bra idag med, men visst har det varit lite drygt med. Hos en vårdtagare var det hotfullt som bara den och jag åkte på en smäll på vänsterarmen av en knytnäve. Skoj! :S Blev inte alls skakis och skraj. Usch säger jag bara. Annars rullade dagen på i bra takt när jag jobbade. Kom hem runt tre tiden och har sen dess mest degat. Helt slut efter den här veckan! Hade tänkt träna idag, men hade ingen energi eller motivation till det... Har iaf cyklat 12 mil den här veckan på spinningcykeln, två mil mer än tidigare - alltid ngt. ;) Sen har jag cyklat på jobbet med fram och tillbaka till alla vårdtagare, så motion har jag fått även via utomhuscykling. :P


Just ja! Min snygga hane KizBaz Loud and Clear ställdes ju ut igår! Han fick 86p. vilket jag tycker är helt acceptabelt för honom som precis fyllt fem månader och börjar slyngla till sig. Får han bara till den där fina massan så kommer han vara så kanon den hanen!!!!! Han har grymt snygga rosetter och åsar och jag hoppas att dessa kommer utmärka sig på utställningarna och sen att de följer med i hans framtida bebisproduktion! ;) På bilden här nedan är han precis fem månader fyllda. Sötnosen!


Av Jennifer - 17 februari 2008 20:45

v.7, Äta Ute


  • Hur ofta äter du mat ute?   Äter nästan aldrig ute på pizzerior eller restaurang eller så. Men visst köper vi väl hem pizza, sallad, kebab eller liknande någon gång ibland. Pizza är t.ex min favvis bakismat! :P
  • Vad/vart äter du då helst?   Har inget favoritställe direkt. Bara jag får mat så är jag nöjd och glad. :P
  • Vad har du på din favoritpizza?   Jag gillar en massa gott ju! Så,jag evt inte... Lök är alltid gott på en pizza, nästan en given favorit. :p Tonfisk är med ruskigt gott :)
  • Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte?   Njaaaae, både och. Det beror helt på vad det är för ställe, hur det ser ut därinne, om hygienen verkar bra, bra råvaror mm.
  • Går du ofta på café och fikar, vad?   Nej tack och lov så går jag i princip aldrig ut och fikar! Hade jag gjort det hade nog min kalaskula på magen varit dubbelt så stor. Hahahahahaha

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards