Alla inlägg den 13 februari 2008

Oro

Av Jennifer - 13 februari 2008 23:46

Känner stor oro över min finaste Daizy! Hennes vänsterben blev opererat i sommras vilket några här säkert vet då jag skrivit lite av rehabiliteringen här i min blogg. Hennes skada bestod av en höft som hoppade i och ur led som förstört hela Daizy's höft genom att "mala" sönder skelettet. När de även lade upp Daizy på operationsbordet så upptäckte de att hennes lårbenshals var bruten. De tog bort lårbenshuvudet och det trasiga skelettet (det lilla som fanns kvar) och broskbitarna i höften. Daizy har ingen höft på vänster ben. Det har funkat bra hittils och hennes rehabilitering var kanon!


Men... Båda jag och Per har tyckt att Daizy svängt en del med benet när hon har gått samt att det är fördröjt i stegen (fördröjt i stegen är det eftersom hon inte är helt komplett i benet,vilket är förståligt). Detta har gått och småoroat mig,men inte så mycket då hon inte visat några som helst tendenser till att ha ont. Men nu för ca. 15 minuter sen kunde hon knappt stödja på benet och det bara "svajade" runt, inge som helst styrsel! Jag har försökt klämma och känna igenom hennes muskler och skelett i både ryggrad och höft - men det är ju såååå svårt att känna! Jämför med högerbenet men neeeej. Det är verkligen svårt! Sen visar hon heller inte att det gör ont när jag trycker, visar ingen direkt ömhet. Men det kan ju vara jag som missar just DEN punkten där smärtan sitter eller liknande...


Ska ta och ringa veterinären imorgon och be honom om en undersökning och röntgen, hoppas att han har tid på fredag eller så. Vill att han ska klämma och känna på hennes ryggrad samt ben/höfter. Jag vill vara på den säkra sidan med mina djur. Och Daizy, ja hon är min lilla bebis!!! Vet inte vad jag skulle ta mig till utan henne! Grinar bara tanken på om hon skulle få lov att vandra vidare, vare sig om det är nu eller ca.10 år framåt...


Håll tummarna för Daizy!

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards