Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Jennifer - 7 februari 2008 22:32

Har nu lite saludjur och tänkte presentera dem här:


KizBaz Lady of Glamour

Brindle hona

U:KizBaz Queen of Glamour

E:FinCh Tirlittanin Lord From A Land Of Shadows

f. 12/11-06

Fått en fin kull, dräktig nu - säljes efter den här kullen till fortsatt avel/kel. Halvsyster till SCh KizBaz Look at me, SCh KizBaz Attention to me och KizBaz Here I am (1xBIR-reserv + Cert).


KizBaz Baby Jane

Brindle/white hona

U:Dixie's Cassandra

E:Charmtrollet's Royal Boy

f. 29/1-07

Fått två kullar, kanon mamma! Har behållt en avkomma undan henne.

Säljes gärna till avel eller kel


Ungar födda 27/1-08

U:KizBaz Baby Jane

E:Tirlittanin Duddits

2 brindlehonor

2 brindlehanar

1 tort&white hane


Ungar födda 7/2-08

U:KizBaz Catch me if you can

E:Tirlittanin Hillosilmä

2 tort&white roan hanar

1 brindle roan hane (prydlig!)


Vid intresse kontakta mig! :)

Hemsidan kommer inom kort uppdateras med info och bilder på alla saludjuren, samt att bilder även kommer läggas ut här på bloggen.


På bilden ses kullen född 27/1 - alla är till salu! ;)




Av Jennifer - 7 februari 2008 22:19

Idag har marsvinen fått det rent och snyggt och fått alla klorna klippta. Badade även de tre djur som ska flytta till Pernilla i nästa vecka. KizBaz Build me up fick följa med min väninnan Åsa Palm för att träffa två marsvinsdamer - nu håller vi tummarna på fina bebisar! Build me up kommer i vår flytta hem till min andra goda väninna Sussie som har Åfarmens uppfödning! Dit kommer även SCh KizBaz Don't Talk Just Kiss och SCh KizBaz Phoebe flytta efter sina kullar här hos mig.


KizBaz Catch me if you can har idag fött sin kull! Tre stora gossar blev det! Två av grabbarna väger 106g och den tredje väger 102g. Pappan till kullen är Tirlittanin Hillosilmä som tydligen måste vara roan då alla tre sönerna blev det! Vilken tur att jag inte parat Hillosilmä med en roan dam innan. Kikade igenom honom när jag var upp för att kika på bebbarna och kan inte se att han är roan, men jag har säkert missat något hårstrå, vilket även uppfödaren måste ha gjort. Det blev iaf två tort&white roan och en brindle roan. Brindle roanen är snyggast helt klart! Men han har troligtvis en ful dubbel i ena sidorosetten... Fan på en sån fin hane! Catch går ihop med Hillosilmä för att bli omparad och den här gången hoppas jag på honor! ;)


Baby Jane's bebisar blir två veckor på söndag och är fortfarande små. De äter på ordentligt och är pigga så jag oroar mig inte för dem.


Bilder på bebisarna kommer!


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards