Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Jennifer - 9 februari 2008 14:49

v.6, Astrid Lindgren


  • Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?   Jag har sett måååånga av hennes filmer flertalet gånger och även läst några böcker när jag var mindre.
  • Vilken/vilka favoriter har du?   Pippi Långstrump, Emil, Alla vi barnen i Bullerbyn, Saltkråkan mfl.
  • Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?   Hmm... Det är vällan ingen direkt. Men jag har alltid tyckt att Madicken's lillaystser Elisabeth är en dryg unge. :P
  • Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?   Det måste vara Pippi Långstrump! Eller Lotta på Bråkmakargatan, är nog en blandning av dem. ;)
  • Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?   Jag skulle vilja vara Pippi Långstrump då den karakätern påminner mest om mig själv och att hon utan att tveka säger vad hon tycker och tänker. Sen att hon har en egen villa, en apa, en prickig häst, ett sockerdricksträd och en massa guldpengar - det är ju inte fy skam det! ;) 

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards