Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Jennifer - 19 mars 2009 23:56

Var in till Kliniken i Falun idag och träffade min platsikkirurg Lieselotte. Broder Joel var också med för ett återbesök och kontroll. Hon tog några bilder på brösten och kände sedan igenom dom och granskade hela mig från topp till tå haha. Hon var väldigt nöjd med resultatet och sa att jag har skött mig exemplariskt hela vägen! :) Sen fick jag titta på dom allra första bilderna hon tog på mina bröst i augusti vid vårat första möte, sen bilderna som togs dagen efter operationen (svullna, blodiga och med en massa stygn) samt dom som togs idag och jäääävlar vilken skillnad det är nu emot förr! Thank god att jag lyfte brösten! :D


Sen diskuterade vi lite kommande operationer jag vill göra och vi kom fram till att jag ska dit om sex månader igen så får hon bedöma min kropp ett år efter själva bröstoperationen. Hela kroppen ändrar sig ju automatiskt vid ett lyft så hon vill avvakta och se, samt att jag då hinner träna igång mig igen och bygga upp musklerna igen. :) MEN hon tyckte dock inte att jag skulle gå ned mer i vikt... Max runt 4-6kg sa hon om jag nu så gärna ville ned mer i vikt.... :( That kind of sucks... Hon sa flera gånger om att jag borde vara nöjd över mina kvinnliga former med smal midja, breda höfter och rumpan. Och nog är jag vällan nöjd med formen på kroppen - men jag vill ju vara smalare! Well well...


Jag är verkligen för plastikoperationer. Jag tycker att om man gör dom av rätt anledning och är medveten om de risker och problem som kan uppstå, Why not? Om jag tar mig själv som exempel: Efter att ha gått ned 40kg i vikt så förändrades kroppen väldigt drastiskt på kort tid (ca. 8 månader) och huden blev slapp och väldigt elastisk. Jag har alltid haft väldigt stora bröst och vid min viktuppgång blev de givetvis större och det säger ju sig självt att de blev "uttömda" vid den snabba viktnedgången. Jag kände mig oerhört okvinnlig med bröstens form och skepnad, så för mig var det enda rätta att göra någonting åt det - för att jag själv skulle må bra och trivas med dom. Så i september 2008 träffade jag för första gången plastikkirurgen Lieselotte för konsultation. Bara någon vecka efter konsultationen, i början på september gjordes mitt bröstlyft och jag var redan efter några timmar nöjd med resultatet trots den enorma svullnaden! Lieselotte är väldigt skicklig och lägger ned hela sin själ i sina patienter och hon är väldigt noggrann med att resultatet ska se så naturtroget ut som möjligt!


Är det någon som funderar på plastikoperationer eller bara vill ha information om det så besök gärna deras hemsida www.kliniken.se

Hon kan ge konsultationer i både Falun och i Stockholm på St Görans sjukhusområde. Operationerna gör hon och hennes medarbetare på St Görans.


Av Jennifer - 19 mars 2009 21:04

Daizy 2,5 år gammal






 


Ebba ca. 1,5 år gammal


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards