Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Jennifer - 14 augusti 2008 20:04

Ny bloggadress har jag nu och jag har valt Henniher. Henniher är ett av mina smeknamn och det är personligt för mig, precis som KizBaz var (är). Så jag hade uppskattat om ni ändrade bland era länkar och skrev Henniher eller Jennifer istället för KizBaz. Tack. :)

Av Jennifer - 14 augusti 2008 19:32

Jag har inte bloggat någonting om marsvinen på ett tag nu och anledningen till det är då jag har bestämt mig för att låta uppfödningen ligga vilandes tillsvidare. Jag tycker att om man väl har djur så ska man ta sig tid till dem. Och i nuläget har jag ingen tid alls för dem. Och förutom tidsbristen så är även den krassa sanningen att det är flera stycken i min familj (Per,mamma, Josefine mfl) som är höallergiker - och det känns inte rätt emot dem att de ska behöva proppa i sig allergitabletter dag ut och dag in... Efter ett långt övervägande och mycket ångest så är beslutet nu taget. De sex fina och mycket personliga marsvinen jag har haft kvar kommer flytta till min vän Åsa Palm som föder upp abessinier sen två år tillbaka. Hon har sen tidigare köpt avelsdjur av mig och jag har hjälpt henne med avelsplaner - och tanken är att jag i fortsättningen ska fortsätta hjälpa henne med avelsplanerna. Jag kommer också följa med henne på någon utställning så småningom med, dels för att hjälpa henne visa djuren på rätt sätt - men även för att jag vill träffa alla andra goa marsvinsvänner jag har fått genom åren! Ni är MÅNGA som har betytt mycket för mig under de här sex åren jag har fött upp! Sex år är en lång tid och marsvinen har varit en stor del av mitt liv! Inte bara för att jag fick ta ansvar över små liv, jag lärde mig även ta ansvar över mig själv i en tuff period där jag gick under ytan. Marsvinen var en del av min väg tillbaka upp över ytan, de har nästan varit som terapi för mig.


Under de här sex åren har det fötts många fina djur! 15 champions har jag avlat fram och fler är på väg tack vare andra uppfödare som ställer ut KizBaz-grisar! Jag vill passa på att tacka er som stöttat mig genom tuffare tider och er som har skrattat med mig och gett mig glädje! :)


Är det så att det fortfarande finns intresse för KizBaz abessinier så kan jag varmt rekommendera er till Åsa Palm. Hon kommer fortsätta avla på mina linjer och föda upp fina små KizBaz djur - dock i ett annat uppfödarnamn.  Men i grund och botten så kommer det alltid vara KizBaz-grisar! ;) Och vem vet: när jag känner att tiden är inne så börjar jag nog föda upp igen. Men i nuläget är inte tiden den rätta. För att komma i kontakt med Åsa - hör av er till mig!


Tack för många fina stunder!!!!!

Ni vet vilka ni är!!!!



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards