Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Jennifer - 6 augusti 2008 12:44

Igårkväll vid halv tolv när jag skulle ta ut hundarna på sin kissrunda så fick tumvantarna följa med! Visst, det var "bara" 10 grader ute men jag frös om mina små tassar. :P Tror det är första gången någonsin som jag har på mig vantar redan i början på augusti! Helt sjukt! Det som brukar vara så fint sommarväder ända tills slutet på september...


IDAG lyser solen och jag har klänning på mig och går i ballerinaskor. Känns väldigt annorlunda att från en dag gå och frysa och ha tumvantar på sig för att nästa dag gå i klänning och njuta. :P


Dessa klimatförändringar......

Av Jennifer - 6 augusti 2008 12:17

För ett par veckor sedan när jag och Per var på väg till stranden så började vi diskutera huruvida när man räknas som vuxen. Vi kom snabbt fram till att jag inte längre är någon ungdom - jag är vuxen. Idag när jag gjorde ett välbehövt besök hos frisörskan Therese så kom vi in på samma ämne och båda konstaterade att jag är vuxen (för det är jag). Mitt i alltihopa så upptäcker Therese två småååååååååå gråa hårstrån under min jättekaluffs! Jag får panik och utbryter: "Jag som precis blivit vuxen, jag kan inte bli tant redan nu! Jag är för ung för gråa hår!" Therese lägger av ett asgarv medans jag muttrar om att jag hellre hade haft en lus i huvudet än två småååååååå gråa hårstrån. Den stora frågan är nu då? Vad hände med min ungdom och min tid som vuxen? Märkligt. :P Therese lugnade mig med att de små, fula hårstråna inte syns då de ligger djupt begravna under mitt tjocka hår - alltid en lättnad! ;)









Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards