Direktlänk till inlägg 29 maj 2008

Sorg

Av Jennifer - 29 maj 2008 23:20

Fingal

f. 950911

+ 080529


Idag fick våran älskade bebis somna in! Han har varit familjens första hund och han införskaffades när jag var åtta år. Jag har upplevt mycket roligt tillsammans med Fingal - han var en otroligt härlig hund med ett uttryck av dess like! Det är Fingals förtjänst att jag är så pass hundtokig som jag är!


Idag var det tyvärr hans slut på livet och det känns tufft... Har gråten i halsen mest hela tiden och allt känns så overkligt. Fingal fick hjärnblödning och även en inre blödningen, den inre blödnignen gjorde så hans buk blev blodfylld. Jag, Joel och mamma var med när han fick somna in och alla grät hejdlöst! Jag kunde även skymta en liten tår i veterinärens ögon...


 
 
Ingen bild

sclicegirl

29 maj 2008 23:35

ja man önskade att hundarna kunde leva lika länge som vi gör... men tyvärr kan dom inte de =( de man kan trösta sig med att hunden haft ett bra och fast hem och spred mycket glädje många fina minnen som för evigt i våra hjärtan kommer att finnas!

 
Angelika

Angelika

30 maj 2008 06:29

Fy vad tråkigt. Vet precis hur det känns, usch vad man är ledsen... Kram!

http://narnias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mamma

30 maj 2008 09:42

Jag saknar honom och sörjer honom här hemma så jag håller på att bli galen. Vårt hjärta, vår allra finaste Fingal.
Han hade oss i alla fall vid sin sida när han somnade in.

 
maidendoggs

maidendoggs

30 maj 2008 10:53

Tänker på er!!
Kram från en som sitter i samma sits och vet hur jä elakt de kan va.

http://www.maidendoggs.tk

 
Ingen bild

Eva

30 maj 2008 13:27

Även "farmor" och "mormor" tänker på er alla. Vi var lika ledsna när Fingals far, Linus och mor, Stina gick bort.

 
Ulle

Ulle

30 maj 2008 21:18

Usch då! Många tröstkramar och tankar till er....

http://ulles

 
cecilia

cecilia

31 maj 2008 22:10

miss you fingal :( livet är inte rättvist.

http://cecylia.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

1 juni 2008 00:24

Tröstkramar till dej i er sorg. Och hälsa mamma med en kram också, så skickar jag en till Italien också.
Det är aldrig roligt när djur måste lämna oss.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

1 juni 2008 20:27

Många tröstkramar till dig!!! Det är den tyngsta pyskiska påfrestningen på jobbet, jag får ofta tårar i ögonen när älskade hundar måste få vandra vidare... Det kanske inte känns som en tröst men man kan åtminstone ge dem ett värdigt slut och korta ner lidandet, till skillnad från oss människor. Återigen, många tröstkramar!

http://http:/hellopiggy.bloggagratis.se

 
Julia

Julia

2 juni 2008 08:50

JÄTTEMÅNGA kramar till dig sweet!

Hoppas han har det bra där uppe, men det vet jag att han har !

http://kyssar.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

2 juni 2008 19:19

Usch, vad tråkigt. Han ser så go ut!

http://fundringar

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

4 juni 2008 19:14

Vi ser en tår i mattes öga, och även i husses öga. För hon läser högt för husse om inlägget om Fingal. Dom vågar inte ens tänka tanken på den dagen när vi blir gamla och sjuka.
Tänker på er.
Kramiz från Cavvetjejerna med matte & husse

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards