Alla inlägg under april 2009

Av Jennifer - 7 april 2009 23:54

Har varit uppe sen tidigt imorse och är helt slut just nu! Har varit på utbildning idag med jobbet, HLR. Något jag redan kunde men det är alltid bra att nöta in all informtion och tekniken lite extra. Sen efter mötet åkte jag och Isabelle till Dollar Store och Ica Maxi. Och min hjärna fungerade som vanligt inte! Jag tänkte både länge och väl men kom inte på alls vad jag skulle handla haha. Så jag bara handlade för handlandets skull typ :P Sen har jag varit ut på långpromenad med hundarna på eftermiddagen, skönt! Dom fick kuta lite lösa med och självklart sprang dom rakt in i all gyttja och lera...


Jag själv sprang 5 km nu på kvällen i den fina kvällssolen. Det kändes bra att komma ut men jag kan inte slappna av ordentligt när jag är själv ute längre så jag fick inte riktigt till den där sköna känslan när jag springer... Kroppen kändes spänd och öm bara.. Och öm är jag! All den här psykiska påfrestningen som har varit och som fortfarande är har satt sig i kroppen! Ömma muskelgrupper, knutor, huvudvärk, trötthet, magont - listan kan göras lång... Men det som inte dödar en, det härdar en ju sägs det! Jag kör på den linjen! I'm a fighter!


Jag förstår mig inte på vissa saker. Jag förstår mig inte på vissa människor. Jag förstår mig inte på hur allt fungerar. Jag förstår mig inte på att vara naiv. Att vara naiv är min stora svaghet. Jag vill alltid tro det bästa om folk och jag ger folk både en och två chanser, men till vilken nytta egentligen? Inte är det för min egna skull som jag är det, det är för omgivningens. För personer jag blir fäst vid. Att vara naiv borde inte vara min svaghet egentligen. Det borde vara min styrka, någonting som bär mig och som samtidigt bär andra. Men i dagens samhälle så kan man inte vara naiv. Är man naiv så försöker människor trampa på en tills det inte finns någonting kvar, tills man bara är som ett litet dammkorn. Att vara naiv - det borde vara någonting vackert. Det är vackert att ge människor en chans och att ge av sig själv till andra. Att vara naiv det är äkta, det är någonting vackert. Det jag inte kan förstå, det är hur det någonting som är så vackert kan få en att brista ut i gråt?


Ähh nu ska jag sluta överanalysera saker och ting! Blir bara knäpp av det! Men det är skönt att få ur sig lite tankar ibland, och det kan jag behöva...





Av Jennifer - 6 april 2009 23:33

... got damn happy! :D Sitter här med ett leende på läpparna och är bara så sjukt full av känslor i hela kroppen, och det är enbart positiva känslor! Det är galet! :) Ibland så känns allt helt enkelt rätt från första stund. Det känns speciellt och underbart. DET är en härlig känsla! And I sure feel it! :D



Av Jennifer - 4 april 2009 21:26

Det har varit en massa som har hänt den senaste tiden! Och jag känner mig instängd, trängd! Jag vill vara fri och kunna känna mig trygg och säker! Men jag hoppas att allt lugnar ned sig nu, eller att det åtminstone är på väg att göra det. För jag är helt slutkörd! Men en sak är säker, I never give up! Och jag har många människor runt omkring mig som alltid finns vid min sida! Love you all! :D Jag och mamma har fixat och trixat i min lägenhet idag och plockat undan en del grejer och plockat fram en del annat. Fint blev det och du är guld värd mamma!!!!! <3


Nu på kvällen har det grillats för första gången i år! Lina, Christina och Jullan fixade värsta goda maten! :D Och nu har vi mys i soffan med lite godis. Vad härligt det är med myskvällar med personer man verkligen tycker om! Hoppas på en massa mys nu i veckan som kommer, det hade varit höjdpunkten av allt! ;)





Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards