Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Sommarkänslor

Av Jennifer - 4 juli 2008 18:44

Hej och hallå!

Längesedan jag skrev något blogginlägg här!

Det har varit full rulle i ett par veckor nu. Först var det att jag, Per och hundarna har varit ned på en visit till Halmstad där hela hans familj och tjocka släkten bor. Vi var där i två veckor och det var hur mysigt som helst! Trivs bra med Pers familj, och då speciellt hans storasyster Cecilia (+ man och barn :P)! Så puss på dig svägerskan! :) Enda nackdelen under semestern var väl det trista vädret.... Var mest regn och blåst var och varannan dag... Så, det blev inget badandes i havet eller ligga och glassa på stranden... Skit!


Direkt när jag var hemkommen från Halmstad så började jag jobba! Hade möten och introduktion på den avdelningen som jag nu vikarierar på. Kändes väldigt stressigt att bara hoppa av tåget man åkt på heeeela morgonen och förmiddagen, hoppa in i bilen och åka direkt till jobbet - men det gick. ;) Än så länge går det bra på jobbet och jag har faktiskt fått en hel del timmar! Känner mig "inskolad" på avdelningen och tanken är att jag i nästa vecka ska få delegation på att ge medeciner osv. Så det rullar på! Trivs väldigt bra med att jobba på äldreboendet här i Säter, så detta kan jag nog tänka mig med att jobba med i x antal år framöver. ;) Och inte är det bara jag som har fått sommarvikariat på boendet här, även Per jobbar där nu! :P Chefen behövde ha in en extra vikarie till några tider och jag var så fräck av mig att jag föreslog min karl! ;) Sagt och gjort - nu arbetar vi tillsammans, fast på olika avdelningar. :P


Marsvinen mår bara bra och de äter massor med gräs! Sommaren är en väldigt billig månad i marsvinsväg måste jag säga. ;) Och fort går det att plocka ihop gräs åt dem med nu när de bara är sju stycken kvar! Nedminskningen skedde snabbt och rejält och i nästa vecka flyttar den sjunde grisen till Tomas och hans lilla "harem". ;) Sen är det då sex små grisar kvar och det är dem jag ska avla på tillsvidare. Har tänkt ut att det ska födas några fina abessinier i mina planerade kullar som ska få bygga upp aveln sen igen. ;)


För att övergå till hundarna så mår de kanon! Daizy har sin sommarfrisyr och har hittils bara fått en fästing i år. *ryser* Ebba blir imorgon åtta månader och hon har inte fått en endaste fästing ännu. ;) *pustar ut* Ebba är fortfarande mer vild än tam men vi jobbar med henne och aktiverar henne. :) Igår fick hundarna ta sitt första dopp för i år! Ingen av dem är väl överförtjusta i vatten - men de badade allt! ;) Ska börja simma Daizy igen, bygga upp hennes muskler i vänsterbenet som är oeperat osv.


Träningen håller jag på med fortfarande. Är ute och går två timmar om dagen (12-14km) och sen har jag även börjat jogga/springa 5-6km några gånger i veckan med! ;) Vist är jag DUKTIG ändå???? Nu fattas bara viktminskningen så är allt kanon på den fronten...


Got to go!

Puss

 
 
cecylia

cecylia

5 juli 2008 00:34

Ja du är allt duktig jennifer.

http://cecylia.bloggagratis.se

 
Josie

Josie

6 juli 2008 16:26

http://web.comhem.se/siv/fitforlife.htm - vikttànket jag fòljer - men inte till punkt och pricka - fòrsòk bara ta min italienska glass ifrèn mig *morrar* ;)

http://tigerlilja.blogg.se

 
Ingen bild

LGLynx

25 juli 2008 09:37

Snacka om att lyckas bra. LIte avis fatiskt.. HAr själv bara gått ner 13 kilo och vill ner iaf 23 till. =S MEn men.. BAr kämpa. =) Du är ju söt som sockervadd må jag säga. Så tyck inte nå annat själv.

Hoppas du haft en bra sommar?

MVH Lasse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards