Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

Missnöjd

Av Jennifer - 7 juli 2008 13:00

Jag är otroligt missnöjd med mycket! Och det mycket handlar mest om min kropp! Jag kan bara inte se på mig själv i spegeln och tycka att allt ser bra ut! Vid en snabb blick  i spegeln kan jag tänka "Det finns något fint hos mig" för att i nästa spegelvändning  se ned på mig själv och tänka en massa fult... "För tjock, för bred rumpa och lår/höfter, fult leende, fula tänder, konstig näsa, för "bullig" underläpp", osymetriskt ansikte, fula äckliga hängpattar osv....." Jag står vid spegeln och ser kritiskt på min kropp. Jag vet att jag inte får tänka så och försöka ändra om det - jag ler mot min spegelbild, försöker tänka positivt och för kanske en sekund så ser jag den där glimten av något bra hos mig! Men i nästa sekund är det borta och jag ser samma fula Jennifer stirra tillbaka på mig... Jag är missnöjd.


Jag har gått ned 40kg i vikt, jag har mer muskler på min kropp. Varför kan jag inte se mig själv som smal? Varför kan jag inte få titta in i spegeln och faktiskt se den otroliga förvandlingen? Mina kläder är i normal storlek. Jag har oftast XS-M på mina linnen och tröjor - det är väl normalt?


Idag har jag studerat min kropp kritiskt framför spegeln i underkläderna. Tog några bilder med mobilen som jag granskar ännu mer kritiskt. Hade en tanke på att lägga upp dem här i bloggen så andra kan se. Så jag kan se. Men jag är för rädd för att visa upp mig, visa upp det jag är missnöjd med. Vi får se hur jag gör - kanske hade varit bra, kanske inte.


Under min otroliga viktnedgång har jag många gånger fått höra att jag har haft ambitioner, varit målmedveten, envis osv. Till en viss del så stämmer det. Men det folk inte också vet är att jag är rädd för att misslyckas! Jag var så rädd för att misslyckas under hela den tiden att jag kämpade hårdare och hårdare, jag pressade mig själv hårt. Till en början var det positivt - jag testade mina gränser för vad jag orkade och klarade av. Men sen vände det och jag blev besatt. Jag fick för mig att jag gick upp i vikt om jag bara åt ett äpple... Hade jag ätit ett äpple så skyndade jag mig ut för att gå en halvtimmes promenad! Detta släppte iaf, tack och lov! Jag kan nämna här att min kost var ordentlig och jag åt flera gånger om dagen under min viktnedgång. Så jag försökte inte svälta mig själv. Det var träningen som blev för "mycket".


Nej usch vad jag "babblar"! Jag bara kände att jag behövde skriva av mig! Jag har så mycket inom mig och ett sätt för mig att bearbeta mina känslor och tankar är just genom den här bloggen! Jag föredrar att vara öppen om mig och mitt liv till andra  än att stänga in allt, som jag gjorde förr...





 
 
Annie

Annie

7 juli 2008 13:51

Älskade Jennifer.
Varför är du så hård mot dej själv?
Jag uppfattar dej som en mycket vacker kvinna (både inom-och-utombords), du är rik på kärlek, vänner och familj. Du är alltid rar och snäll mot alla i din omgivning. Var det mot dej själv, också.
Love, Annie

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

7 juli 2008 14:21

Är det inget mer än utseende och kropp som du är missnöjd med, då har du desto mer att vara nöjd med. Skärpning!

http://fundringar

 
Ingen bild

sclicegirl

7 juli 2008 17:37

jag är så avis på dej du har lyckats gå ner så mycket i vikt och jag paller inte ens några kg de du har gjort/gör är inte alla som klarar var stålt över varenda gram du gått ner!

utsidan är inte de viktigaste huvudsaken är ju att man mår bra innuti att man trivs med sig själv och är nöjd med den man är... för är de någon man måste leva med så är de sig själv. alla har vi fel och brister INGEN är "perfekt"! ta ett djupt andetag och tänk F-N vad jag är bra tänk om alla andra kunde vara lika bra! *peppar peppar* :) du är bäst du vet nog inte bara om de. *bamse kram*

 
Ingen bild

Mamma

7 juli 2008 18:52

Det är något fel på din spegel!!!
JAG ser en vacker ung kvinna som har de mest underbara ögon, ett leende som lyser upp världen, vackra tänder, vackert, tjockt hår, charm så det räcker och blir över, ett hjärta som klappar varmt, trofast, energisk, duktig med allt du företar dig osv, osv
Skulle kunna hålla på hela kvällen.
Älska dig själv som vi andra älskar dig.
Lite småskavanker har vi alla, jag har dock bara stoora sådana, men inte du.
Titta i spegeln igen och se det vi andra ser!!!

 
cecilia

cecilia

7 juli 2008 21:18

jag håller med din mamma till 110 % ...

http://cecylia.bloggagratis.se

 
Ulle

Ulle

8 juli 2008 17:28

Jennifer! Du är jättefin!! Jag tycker du gjort ett otroligt jobb som lyckats gått ner alla kilon, själv kämpar jag med att gå ner 5kg och det är fullständingt omöjligt =(
Du är alltid glad när vi ses, alltid bryter vi ihop i nåt tokgarv. En glad människa är alltid vacker, så är det bara =)

http://ulles

 
Josie

Josie

9 juli 2008 13:37

hej, vànnen du àr VADUR vilket innebàr att du minsann àr envis som fè - det vet vi i din nàrhet mè du tro. fòrsòk nu envist òvertyga dig sjàlv om bra egenskaper istàlelt fòr de du e mindre nòjd med! Fòrestàll dig hur mènga gènger jag som storasyster muttrat avis om just den dàr "bulliga underlàppen" de gròna ògonen, den vansinnigt tjocka vackra lockiga manen till kaluffs- din ràttframhet - jag skulle aldrig vèga vara som du, och det vet du. Skulle gladeligen norpa dina fàrger - vem vill ha spaghettirakt rèttfàrgt hèr? (inte jag iaf - hit med toning NU) saknar dig ngt vansinnigt. kramar pè dig

http://tigerlilja.blogg.se

 
Maria

Maria

9 juli 2008 15:35

Jennifer! Den storleken har jag i kläder och jag är 15 år. Det finns så mycket hos dig som du ska vara nöjd över! Jag tyckerfaktiskt att du är en bra förebild och jag skulle inte tacka nej till att vara som du. Sudda alla missnöjda tankar och ideér :)
Kramar i massor

http://marias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elin

14 juli 2008 14:23

Tur att du har kloka vänner och familj för du är då helt tokig, gumman! Du är ju det finaste som finns! Klart man har hang ups på sin kropp ibland men dina pussiga plutläppar får man ju nästan lust att kyssa själv. Nä, usch, jag är ju ändå din syrra. I princip. Men du fattar, var snäll mot min lilla Jennifer! Puss

 
Mina-Jakthundar

Mina-Jakthundar

18 juli 2008 14:08

Jag kikade runt lite och hamnade på sin blogg. Det första jag tänkte var vilken tjusig kvinna. Sen när jag läste att du gått ner 40 kilo blev jag avundsjuk. Jag skulle behöva gå ner 40 kilo... Sen läste jag det här inlägget i din blogg och kände mig sorgsen. Du är supersnygg och du har gjort en jättebedrift. Jag tycker du skall titta dig i spegeln och se hur vacker du är. Om du ändå vill oja dig över alla fel och brister är mitt förslag att du gör det fem minuter på morgonen och fem minuter på kvällen. I annat fall kommer all din energi att åtgå till negativa tankar.

http://mina-Jakthundar

 
Lilltroll

Lilltroll

19 juli 2008 16:50

Vad du har varit duktig! Du har kämpat hårt och förändrat en hel del... 40 kg är mycket, det är klart att du har funderingar. Det tar ett tag att "landa" i sitt "nya jag". Jag gissar att du märkt av en del förändringar i hur folk beter sig mot dig, hur du känner inför dig själv osv. Det tar en stund... ha tålamod! Dessutom har du vett nog att bearbeta sakerna här, starkt jobbat! När du väl landar så kommer allt att kännas ok, visst en del saker hos sig själv hakar man upp sig på - det tror jag alla gör!
Keep up the good work - och nu menar jag inte med vikten för där tror jag du är "klar", men med bearbetningen av förändringen! Ha det gott!

http://lilltroll.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards