Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Stopp!

Av Jennifer - 24 september 2009 16:00

Igår kom dagen. Mamma sa till mig när jag började hårdträna, att om hon gick in och sa stopp - då var det nog. Stopp. Igår sa hon det, det dumma dumma ordet... Jag blev arg, förtvivlad, ledsen och samtidigt lättad? Jag har i 8-9 veckors tid hårdtränat, pressat mig själv till det yttersta och tränat runt tre-fyra timmar om dagen. Gymmat fem gånger i veckan, två timmars powerwalk varje dag och sen nu på slutet även sprungit tre gånger i veckan. Jag har i princip tränat som en elitidrottare. Jag är stolt och nöjd över mig själv och under dom 8 veckorna har vågen pekat nedåt, på en viktminskning av 7kg och jag har samtidigt byggt en massa muskler. Nice! Anledningen till att stoppet kom nu var att jag kan inte gå ned så mycket mer i vikt nu utan att mina bröst ska "försvinna" och bli hängiga (igen). Och det innebär att operationen jag gjorde för ett år sedan gjordes i onödan, 38 000 ner i papperskorgen liksom. Så, thats it. Nu ska jag forma kroppen istället och det hjälper Joel mig med. Jag ska fortfarande träna mycket och vara aktiv - men inte träna fyra timmar om dagen... Ibland är jag glad över att jag har en mamma som kan rycka in och knäppa mig på näsan.


Middagen hos Emma och Tobias var mysig och det bjöds på suuuuupergod mat! Magen blev både full och överfull på en och samma gång. Riktigt trevligt var det även fast jag råkade somna när vi chillade i tvsoffan till Idol och Efterlyst. Emma tyckte jag såg ut som trollet Plupp (eller var det Plutt?). Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller som en kränkning då jag inte ens vet vem eller vad det är. Flört





 
 
Helena

Helena

24 september 2009 19:01

Snubblade in på din blogg och nu älskar jag den :)
Önskar jag hade ditt "tänk" ang träning!
Blir så förbannad på mig själv att inte jag kan ta mig i kragen å komma igång!!! Jag har värsta gym skräcken å tycker tillåme det är läskit när jag följer med min pojkvän dit å bara står brevid å "håller sällskap" Hur fan ska jag komma över det?
När jag går in på ett gym har jag absolut noll koll på vad alla maskiner osv är till för å livrädd att ja ska göra fel å känns som om att alla ska titta på mig. Men alla säger till mig att så är det ju inte, men i mitt huvud är det så.
Jag är ute å går mycket då jag har hund, men det är inget som bygger en vältränad kropp. HJÄLP!
Take care!

http://hellarista.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mamma

24 september 2009 21:32

Och tack för att du lyssnar.
Du är så fin, så fin.
Nice att man är bra näsknäppare :)

 
Sophie

Sophie

24 september 2009 22:25

Du har en mycket klok mamma Jennifer! :-) Har själv reagerat både en och två gånger på det du skriver ang träningen, det låter inte sunt i mina öron att träna så mycket. Att du sedan får dåligt samvete om du stoppar i dig något onyttigt och bara vill träna ännu mer tyder ju också på att det har gått för långt. Hoppas nu att du hittar en bra balans med lagom mycket träning! :-) Lycka till!

http://luneas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

emma

25 september 2009 21:04

som en komplimang såklart... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards